Vastaus Ei ollenkaan vaikuttaa hauskalta, kun se kommentissa yhdistyy Otsikkoon "Syljetkö lasiin? ..."
Syljetkö lasiin? Ei kannattaisi...
Valvoja: Moderaattorit
-
SonOfJesus
Re: Syljetkö lasiin? Ei kannattaisi...
Tarkoittaako vastaus Ei ollenkaan (omasta mielestä) että pitäisi tehdä toinen tutkimus, jossa kysytyään toisten mielipidettä. 
Vastaus Ei ollenkaan vaikuttaa hauskalta, kun se kommentissa yhdistyy Otsikkoon "Syljetkö lasiin? ..."
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
-
RaM
Tuo lasiin syljeksiminen kuulostaa kyllä merkilliseltä harrastukselta. Ei sillä etteikö siitä voitaisi myös kilpailla. Olisiko lasiin sylkemisen ME luokkaa 5 metriä... vai olisiko kyse määrästä... litra sylkeä puolessa tunnissa...
- Tony
Täällähän ihan miehissä saivarrellaan.
"Omasta mielestä" -lisäys ihan siitä syystä että oma käsityshän saattaa erota todellisuudesta joskus paljonkin. Näin ollen, kyllä, kysely jossa vastaajat olisivat kohteiden läheisiä, vastaukset saattaisivat erota kohteen omista vastauksista ja tällaisellekin kyselylle voisi olla jossain tilausta.
"Omasta mielestä" -lisäys ihan siitä syystä että oma käsityshän saattaa erota todellisuudesta joskus paljonkin. Näin ollen, kyllä, kysely jossa vastaajat olisivat kohteiden läheisiä, vastaukset saattaisivat erota kohteen omista vastauksista ja tällaisellekin kyselylle voisi olla jossain tilausta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
SonOfJesus
Mutta voiko Ei ollenkaan -vastaukseen pettää edes itseään, kuten joskus tapahtuu, jos käyttää runsaammin alkoholia?Tony Syrjänen kirjoitti:Täällähän ihan miehissä saivarrellaan.![]()
SonOfJesus
-
YksinäinenSusi
Oon joskun nähnyt tv:stä , että jossain päin maailmaa ne oikeasti sylkevät porukalla saavin täyteen ja kun se rupee käymään nii siitä tulee hyvää viiniä ... hmm..sylkyviiniä, oliskohan hyvää ?

Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
YksinäinenSusi
Silloin kun minä vielä join ja en osannut ollenkaan käyttäytyä niin tapahtui että baarissa ollessani samaan pöytään tuli istumaan nainen jolla oli kauhean hyvän näköiset tissit ja niin avonainen kaula aukko että nuo tissit olivat puoliksi näkyvissä.
No vahtasin niitä estottomasti ja vaikka nainen kielsi katsomasta niitä niin en voinut olla katsomatta , ei olisi saanut tuojottaa.
No sitten joku äijä hermostui siinä ja rupes repimään mua rinnuksista ja baarin pitäjä ajoi minut vielä pois sieltä pihalle ja tuli lopullinen porttikielto.
Kaikkee hävettävää sitä on tullut tehtyä , onneks en oo juonu ryyppyäkään enää 2 vuoteen.
No vahtasin niitä estottomasti ja vaikka nainen kielsi katsomasta niitä niin en voinut olla katsomatta , ei olisi saanut tuojottaa.
No sitten joku äijä hermostui siinä ja rupes repimään mua rinnuksista ja baarin pitäjä ajoi minut vielä pois sieltä pihalle ja tuli lopullinen porttikielto.
Kaikkee hävettävää sitä on tullut tehtyä , onneks en oo juonu ryyppyäkään enää 2 vuoteen.
- Jaakko Ahvenainen
Koit kohtuutonta kohtelua olosuhteisiin nähden kertomaasi suhteutettuna. Naisen ei pitäisi pukeutua niin, etteivät rinnat liiveihin mahdu, mikäli haluaa olla herättämättä huomiota ja riitaa haastamaan tullut äijäkin lienee ollut kohtuullisessa huppelissa. Näet silloin tavataan puuttua asioihin, jotka eivät varsinaisesti itselle kuulu. Jokainen suhteellisen terve mies kiinnittää moiseen pukeutumiseen huomionsa ja kännipäissään riidat tapaavat syntyä ihan mitättömistä asioista. Mutta kaksi vuotta kuivilla on kova juttu. Hyvää jatkoa hienolle alulle.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Silloin kun minä vielä join ja en osannut ollenkaan käyttäytyä niin tapahtui että baarissa ollessani samaan pöytään tuli istumaan nainen jolla oli kauhean hyvän näköiset tissit ja niin avonainen kaula aukko että nuo tissit olivat puoliksi näkyvissä.
-
YksinäinenSusi
Oon pannunna merkille semmosen asian ihtessäin , et jos joskus tulee synkkä mieli , niin enää ei tarvi ajatella että pitäs lähtä hakeen lohtupulloa systempulaaketista. Vaan se synnkä mieli menee aika pian ohitte mulla jo.
Mutta silloin 2 vuotta sitten tuo synkkyys oli jatkuvaa , sykkyys ja juominen , se oli kierre.
Alkoholi aiheutti mulla oikeasti masennusta , johon sitten join , että tuli nousuhumala ja sitten tuli kauheat morkkikset jne...
Nykyään ei tarvi synkistellä , isoja synkkyyksiä tulee enää harvoin ja pienemmät voi poistaa olkiaan kohauttamalla ja päätään pudistellen ja toteamalla että olimpas tyhmä silloin , mutten oo enää ainakaan niin tyhmä.

Ja jos nyt en oo ihan nii tyhmä , nii ehkä parin vuoden päästä en ole edes vähänkään tyhmä , ehkä minusta voisi tulla vielä hiukan viisas ja ymmärtäväinen.
Mutta silloin 2 vuotta sitten tuo synkkyys oli jatkuvaa , sykkyys ja juominen , se oli kierre.
Alkoholi aiheutti mulla oikeasti masennusta , johon sitten join , että tuli nousuhumala ja sitten tuli kauheat morkkikset jne...
Nykyään ei tarvi synkistellä , isoja synkkyyksiä tulee enää harvoin ja pienemmät voi poistaa olkiaan kohauttamalla ja päätään pudistellen ja toteamalla että olimpas tyhmä silloin , mutten oo enää ainakaan niin tyhmä.
Ja jos nyt en oo ihan nii tyhmä , nii ehkä parin vuoden päästä en ole edes vähänkään tyhmä , ehkä minusta voisi tulla vielä hiukan viisas ja ymmärtäväinen.
-
RaM
Hyvä hyvä Jarkke. Tuo on oikea tapa mennä elämässä eteenpäin. Tuota minäkin noudatan.
- Tony
Viisasten juomaksihan tuota tituleerataan, mutta nyt siitäkin on mustaa valkoisella.
Lukija tulkitkoon tutkimustulosta omalla vastuullaan.
Lukija tulkitkoon tutkimustulosta omalla vastuullaan.
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terve ... id=2269778Iltis kirjoitti:Kippis! Älykkäämmät ihmiset juovat enemmän alkoholia
Kun seuraavan kerran hypistelet kädessäsi toista tai kolmatta viinilasillista tai kaljapulloa, voit ajatella sen heijastelevan ylivertaista älykkyyttäsi.
Edellisessä väitteessä - kärjistyksestään huolimatta - on totuusperää, ilmenee Psychology Today -lehdessä julkaistusta tutkimuksesta.
Tutkimukseen oli kerätty tietoja sekä Yhdysvalloista (National Longitudinal Study of Adolescent Health) että Iso-Britanniasta (National Child Development Study).
Kaikkien tutkimuksiin osallistuneiden lasten älykkyysosamäärät mitattiin alle 16-vuotiaina. Heidän alkoholinkäyttötottumukset selvitettiin Yhdysvalloissa tehdyssä tutkimuksessa seitsemän vuotta myöhemmin.
- -
Tutkimuksen tuloksista selviää, että niin Yhdysvalloissa kuin Iso-Britanniassakin parhaat älykkyysosamääräpisteet saaneet henkilöt kuluttivat aikuisiällä selvästi enemmän alkoholia kuin testeissä heikommin pärjänneet kanssatoverit. Niin ikään tutkimus paljasti, että älykkäämmät henkilöt myös joivat useammin kuin huonommat älykkyysosamäärätulokset saaneet.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Jaakko Ahvenainen
Vaikuttaa imartelevalta, mutta totta lienee toinen puoli, kuten tavataan sanoa. Tietenkin myös poikkeuksia on. Hieman tutkimuksen kanssa samankaltaisia kenttähavaintoja olen ollut huomaavinani.
Toimisikohan toisinkin päin: Alkoholin käyttö lisää älykkyyttä...
En silti suosittele kokeilemaan.
-
YksinäinenSusi
Saattanee johtua siitäkin , että älykkäämmät ihmiset ehkä ovat sosiaalisempia ja enemmän toisten ihmisten seurassa , ja mitäpä sitä muutakaan isommissa piireissä tehdään kuin juodaan. Vai onko sellaisia isoja tapaamisia joissa ei juotais. 
-
Markku Meilo
Raittiusseuroista en tiedä, mutta aikoinaan Aitoon kirkastusjuhlien aikaan Alkossa nousi myynti samaan malliin kuin Ruotsin Strängnäsissä aina jehovantodistajien vaelluskokouksen aikaan. WTBTS:n paikalliskonttorihan lähetti oikein kirjeen seurakuntiin, ettei saa hamstrata Systembolagetia tyhjäksi, jotta paikallisillekin jää jotain dokattavaa.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Vai onko sellaisia isoja tapaamisia joissa ei juotais. :roll:
Isot pojat ovat kertoneet, että tehokas keino dokaamisen rajoittamiseksi on juoda ennnen avioliittoa aina kun on surullinen ja vastaavasti avioitumisen jälkeen aina kun on iloinen.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
neRe: Syljetkö lasiin? Ei kannattaisi...
Ehkä älykkäät ihmiset tietävät mikä maailmassa on vikana, koittavat korjata sitä, ja välillä (joissakin tapauksissa hyvin usein) tarvitsevat neuvoa Hengiltä, jotka tapaavat ilmestyä kun Spiritus Fortusta tai jotain muuta aivotoiminnan arjesta sysäyttävää kemikaalia on nautittu?Tony Syrjänen kirjoitti:Viisasten juomaksihan tuota tituleerataan, mutta nyt siitäkin on mustaa valkoisella.![]()
Itse nautin alkoholia siksi että se on hyvän makuista.
Edit: pöllö korjas sanamuotoa
And Justice For All
-
Aaac
Älyköt juovat ahdistukseen ja turhautumiseen katsellessaan muiden touhuja. Kuulemma.
Religionsfri.