Joulu se tulla jollottaa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

VErna

Re: Joulu se tulla jollottaa

Viesti Kirjoittaja VErna »

Ns. "12-vuotias Janosch" ei vielä ole ymmärtänyt että vanhempienkin rakkaus on erittäin ehdollista Jehovan todistajien keskuudessa. Valitettavasti myös omalla kohdallani.
Bergerac

Le grande Lumiukko

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Aattona perinteisesti tulee telkkarista Lumiukko. Jos nauhoitukseen haluaa laittaa niin Yle2 11:25-12:00 suosittelisin.

Mielestäni loistava lyhyt-leffa, tarina sekä musiikki OK.

Sen mitä tällä hetkellä muistelen, ko Lumiukko-lyhytelokuva ei olisi ollut vilpittömien Jehovan Todistajien/Seuran ns. mustalla listalla. Toki ehkä jotkut esim konservatiivisemmat vilpittömät Jehovan Todistajat saattavat rajoittaa aatto-aamun piirretty-tarjontaa, tämä ei ole poissuljetuttua.

Jos ajatellaan Seuran opetuksia niin ehkä tämä loistava ko lyhytelokuva saattaisi ehkä olla suositeltavassa ohjeellisessa bannissa. Ajatuksia elokuvasta lumiukko:

(seuraava kirjoitus reippaasti pienennettynä koska paljastaa tulevan ko lyhyt-elokuvan juonta...joten ne jotka eivät tarinaa tuntisi ja haluavat ensin katsoa leffan -> älkää suurentako -> saatan editoida leffan esityksen jälkeen isommalle fontille)

**
- lumiukko herää eloon -> olisiko jopa itse saatanan toimia (vähän niin kuin Beetlehemin tähti itse Saatanan toimesta) :mrgreen:
- lumiukko ottaa pojan mukaan ja esittelee muut henkiin heränneet lumiukot (huh, oletan että Saatanan toimia tämäkin :mrgreen: )
- lumiukko on sulanut seuraavana aamuna (no ilmeisesti itse tm Jehova ilmeisesti sulatti saatanan vallassa olevan lumiukon kuten Jehova tulvaisuudessa tulee tuhoamaan koko Saatanan vallassa olevat, toki tm tosi Seuran totuuden omaavat pelastuvat)
- kuvainnollisesti voisi ajatella että lumiukko ei ollut tosi tm Seuran totuuden arvoinen, itse Jehova (Seuran kirjallisuuden mukaisesti)tuhoaa väärän uskonnon vallassa olevat
**

Mutta oikeasti, hieno lyhytelokuva tarinan sekä musiikin kera. :o

Edit: Korjattu fontti isommaksi ko lyhyt-leffan jouluaatto-esityksen jälkeen.
Viimeksi muokannut Bergerac, 24.12.2010 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Natsku

Viesti Kirjoittaja Natsku »

VErna kirjoitti:Ns. "12-vuotias Janosch" ei vielä ole ymmärtänyt että vanhempienkin rakkaus on erittäin ehdollista Jehovan todistajien keskuudessa. Valitettavasti myös omalla kohdallani.
Kyllä, minunkin. :cry:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Nyt sitten toisessa ketjussa on varma tieto Jehovan todistajien tiedotusjohtajalta, että Jehovan todistajat viettävät joulua perhejuhlana, mutta eivät stressaa siitä tai osta kinkkua, mutta siis viettävät.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

""viettävät joulua perhejuhlana, mutta eivät stressaa siitä "" -Niin, koska lahkossa asiat ovat paremmin, niin myös joulun vieton osalta on oltava, ja paremmuus ilmenee stressaantumattomuutena. Omahyväisyydestä tässä ei ole kysymys, koska jehovantodistajat eivät ole omahyväisiä, vaan yksinkertaisesti asian tietämisestä. Jehovantodistajat ovat kovia tietämään, että esim. maailmanloppu tulee v. 1925 ja että maailma ei lopu, mutta asiainjärjestelmä tuhotaan v. 1975.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Vieras kirjoitti:""viettävät joulua perhejuhlana, mutta eivät stressaa siitä "" -Niin, koska lahkossa asiat ovat paremmin, niin myös joulun vieton osalta on oltava, ja paremmuus ilmenee stressaantumattomuutena. Omahyväisyydestä tässä ei ole kysymys, koska jehovantodistajat eivät ole omahyväisiä, vaan yksinkertaisesti asian tietämisestä. Jehovantodistajat ovat kovia tietämään, että esim. maailmanloppu tulee v. 1925 ja että maailma ei lopu, mutta asiainjärjestelmä tuhotaan v. 1975.
Muistan miettineeni pikkupoikana (vuonna 1965 syntynyt) että ei ehdi edes tyttöä pussaamaan. Noh, olen kuin olenkin ehtinyt, kiitos siitä jehovalle joka on kärsivällisyydessään pidentäny kansojen määräaikoja... :lol:
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Natsku

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Itse mietin, että tuskin ehdin yläastetta käymään, mutta hyvin on ehditty vielä kouluttautua pitemmällekin...
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kun 1975 "pääsi irti" jehovantodistajien keskuudesssa vuonna 1968, niin olin Karvialla ja mutsi laittoi kirjeessä tyytyväisyytensä siitä kun en ehdi täyttää 30, siis vanheta ja kärsiä vanhenemisen mukanaan tuomista krempoista ennen 1975 syksyä (vajaa kaksi viikkoa sitten tuli mittariin 65).

Minulla olikin pari vuotta sitten mieleenpainunut tilaisuus muistella tuota 1975-järjestelmää kun mutsi soitti mulle. Kun toin tuon kirjoittamansa esille mutsi ei ollut lainkaan halukas puhumaan asiasta. Vuonna 1968 mutsi ei kai muusta olisi niin halunnut puhuakaan kuin ko. aiheesta, nyt aihe on mutsin mukaan vain nk. mielipideasia. Tarkemmin ilmaistuna minun mielipiteeksi, kirjoittamastaan mutsi ei kanna enää eurosentinkään vastuuta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin