Vieras kirjoitti:""En puhunut lahkoista.Puhuin sinun kirjoittamistasi "vastauksista" käsiteltyyn aiheeseen. Ja sinun vastauksessasi oli "moving a goalposts" argumentointivirhe. Eli olen kuvaannollisesti pelannut säännöilläsi, nimittäin vastaamalla jotain sellaista, joka ei liity alkuperäiseen aiheeseen.""
""Niinkuin juuri äsken teit.Eli vaihdoit taas puheenaihetta MINUUN tai siihen ONKO MINULLA VAIKEUKSIA, sen sijaan että olisit asiallisesti vastannut kysymykseen siitä, kuka jouluevankeliumin Mikael=Jeesus keskusteluun toi.""
Tuossa on tykätty kirjoittaa henkilöistä varsin paljon, kun toisaalta näytään suhtautuvan torjuvasti henkilöstä kirjoittamiseen.
Terävä havainto. Tykkääminen on kuitenkin eri juttu, kuin viitsiminen.
Kirjoituksissa on esillä onko kirjoittaja jokin nimimerkki tai vieras, vieraan osalta taas ei ole mielekästä tarkempi keskustelu. Mutta viestin sisältö on se joka täällä on tarkoitettu keskustelua varten.
Ilmeisesti puhut nyt itsestäsi. Minä olen koko ajan peräänkuuluttanut, sitä kuinka aiheessa pitäisi pysyä.
Lahko on tuotu esiin mainintana koska kirjoituksesta on tullut voimakkaasti mieleen että lahkolla on samanlaisia tapoja. Asian voisi myös joko myöntää taikka kieltää, toki myönnön osalta olisi teoriassa mahdollista puhua sattumasta.
Alkaa mennä aika kummalliseksi.
Käsitän, että jouluevankeliumi on mainitu siksi, että se antaa osaltaan tiedon siitä että onko Jeesus Mikael vai ei. Kysymyshän olisi puhtaasti suomenkielisiä nimiä käytettäessä että onko Pekka sittenkin Risto.
Ei anna. Todista minulle että joku lahko opettaa oppia, että Jeesus on syntymänsä jälkeen maanpäällä ollessaan ollutkin SAMANAIKAISESTI ylienkeli Mikael taivaassa. Siitä ei ole missään vaiheessa ollut kysymys. Jehovan todistajat opettavat Jeesuksen olleen ylienkeli Mikael esi-inhimillisessä elämässä ennen syntymistään maan päälle ja sitten olevan sitä myös kuolemansa jälkeen taivaassa. Luukkaan 2 luku, jota jouluevankeliumiksi nimität kertoo Jeesuksen syntymästä ja siihen liittyvistä tapahtumista eikä tietääkseni kukaan opeta hänen maanpäällä ollessansa olleen samanaikaisesti enkeli.
Kyllä Pekka voi olla myös Risto. Suomessa on usein tapana antaa lapselle vähintään kaksi etunimeä sukunimen lisäksi.
Otan tässä vaiheessa vapauden laittaa linkin, joka koskee Pekka=Risto ongelmaasi syystä, että viittaat siihen jo toistumiseen.
Tutustu ihmeessä aiheeseen lähemmin, voit saada paljon hyödyllistä tietoa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Etunimi
Esimerkkinä entinen presidenttimme Mauno Henrik Koivisto. Jokaisella ihmisellä on myöskin oikeus käyttää kumpaa nimeä haluaa.Tosin monesti täytettäessä virallisia papereita,pyydetän puhuttelunimi alleviivaamaan.