Sali myynnissä Turussa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Re: Sali myynnissä Turussa

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kun kysyin minua erottamaan ryhtyneen oikeuskomitean puheenjohtajalta ja Espoo eteläisessä koordinaattorina toimineelta Raimo Lahtiselta, MISTÄ hän on minua erottamassa, niin Lahtinen putosi totaalisesti kartalta eikä osannut vastata. Kysyin uudelleen, että mikä on se juridinen yhdistys josta minua erottavat, mikä on sen y-tunnus.
Komitea kysyi MINULTA, mitä mieltä minä siitä olen. :lol:

Totesin vain että jos kerran ovat minua jostain erottamassa, niin täytyisihän heillä olla edes tieto siitä että MISTÄ. Pihalla oli jokainen vanhin kuin kuulu lumiukko.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Joo. Jehovan todistajia koskee tuo laki uskonnollisista yhdyskunnista, mutta Vartiotornin Raamattu ja Traktaattiseuraa normaali yhdistyslaki.

Täytyy nyt alkuun selvittää, kenen kanssa oikestaan onkaan tekemisissä ja mitkä ovat kytkökset noiden uskonnollisen yhdyskunnan ja yhdistyksen välillä. Ja tietysti tämä organisointi yhdyskuntajärjestyksessä suhteessa eri yhteisötunnuksia omaaviin seurakuntiin ja päätösmenettelyihin.
Vieras

Ketkä ovat tällä hetkellä yhdyskunnan hallituksen jäsenet ja missä asemassa on heikki Kankaanpää?
Vieras

Kattelin eilen ohjelmaa WikiLeaksista. Olivat saaneet Scientologit kannoilleen, kun paljastivat näiden dokumentteja. Onkohan WikiLeaks koskaan tarttunut JT:n salaisuuksiin?
Vieras

Parhaita vihjeitä mitä tiedetään olisikin saada WikiLeaks paljastamaan ja laittamaan nettiin, oikeastaan kaiket mahdolliset dokumentit lahkosta.

siinähän olisi omaisuusasiat, pedofiilisuojelut, varmastikin on yksityiskohtia kysytty esim. vuodelle 1975 julistettavan maailmanlopun...siis järjestelmäaisoiten päättymisestä...
Vieras

"2) Vartiotornin Raamattu ja Traktaattiseura Ry yt. 0237653-8

Hoitaa kirjallisuuden painamisen sekä oikeustoimet Suomessa. Kirjapaino ja vapaaehtoistyöntekijöiden tilat sijaitsevat Tikkurilassa. Omistanee koko sen kiinteistömassan mikä Tikkurilassa on sekä mahdollisesti myös ne monet kiinteistöt ja asunto-osakkeet joita Jehovan todistajille on lahjoitettu. Tämän yhdistyksen jäseninä eivät tavalliset rivitodistajat ole!"

Lainaus siis manitsemaltasi "Raamattu tarinoi" -sivustolta. Erikoista, sillä yhdykuntajärjestyksen mukaan "yhdyskunta tuo maahan ja vie maasta, julkaisee, painattaa ja levittää Raamattuja ja raamatullista kirjallisuutta, valmistaa äänitallenteita, audiovisuaalisia tallenteita ja tietokoneohjelmia eri kielillä, ja käyttää evankeliumin levittämiseen muitakin viestintävälineitä kuten radiota, televisiota, Internetiä tai muuta sähköistä tiedonvälitystä."

Jos lainausten tiedot pitävät paikkansa, näyttäisi siltä että painattamisesta huolehtisi yhdistys eli Vartitornin Raamattu- ja Traktaattiseura ry - eikä yhdyskunta oman yhdyskuntajärjestyksensä mukaisesti.

Aina vaan monimutkaistuu.
Vieras

Wikileaks on jo kauan sitten julkaissut Jehovan todistajien ns. vanhinten kirjan. Kirjaa ei tosin nyt löydy viimeaikaisista Wikileaksin kohtaamista hyökkäyksistä johtuen, mutta netistä voi helposti löytää keskusteluita joissa on mainittu tuo nykyisin toimimaton linkki kyseiseen kirjaan Wikileaksin palvelimella.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Yhdyskuntajärjestyshän ei sinänsä ole eksakti kuvaus toiminnasta vaan toimintavaraus. Aivan kuten ns. monitoimialan yhtiöissä niiden yhtiöjärjestyksissä on laaja toimintavaraus.
Vieras

Joo. Olin seurakunta-aikoinani vähän naivissa käsityksessä, että olisi vain tuo teokraattinen järjestys vanhimmistoineen ja komiteoineen.

Kun tietoa alkaa kaivamalla kaivaa, taustalta näyttäisi paljastuvan erittäin monimutkaisesti organisoitu järjestelmä, jolle tuo "teokraattinen järjestys" olisi ainakin juridisesti alisteinen.

Nyt vaikuttaa siltä, että erotetut, kartetut ja ulkojäsenet olisivat vähäisiä pikkutekijöitä koko organisaation puitteissa. Tietysti se uskova popula tarvitaan, heidän uskonnostaan on tässä kyse.

Mitkähän ovat Vartiotornin Raamattu- ja Traktaattiseuran säännöt, jotka yhdistyslaissa edellytetään? Onko nettiin saatavilla?
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Vieras kirjoitti:Mitkähän ovat Vartiotornin Raamattu- ja Traktaattiseuran säännöt, jotka yhdistyslaissa edellytetään? Onko nettiin saatavilla?
USA:n korporaation säännöt löytyvät ainakin JW foorumilta, linkkiä en tähän löytänyt. Hupaisaa on, että säännöissä mainitaan korporaation tarkoituksena olevan "Jehovan ja Jeesuksen palvonnan edistäminen". Kun VT myöhemmin on siteerannut tuota kohtaa, on Jeesus korvattu ilmauksella "---". :D
Religionsfri.
Vieras

Mulla on nyt motivaatiota ja aikaa tätä asiaa selvitellä, kun ei ole enää niitä perhevelvollisuuksia. Koska olen lapseni kautta pakollisesti kytköksissä järjestön toimintatapoihin, en voi jättää asiaa sikseenkään, koska minulla ei ole käytännön mahdollisuutta päästä järjestön vaikutusvallasta irti.

Täytyy nyt kokeilla muuta, sillä järjestölle puhuminen on huutamista tyhjään metsään. Heillä kun on omat sääntönsä.

Mulla olisi pari salaiseksi leimattua dokumenttia asian tiimoilta ja jotka sain viranomaisen kautta. WikiLeaks voisi varmaan tehdä suurempia paljastuksia... Mulla oli Ropposen mukaan silloin joku "hanke" meneillään ja "tietävät", että keskustelen netissä (vaikka olen aina ollut vain rekisteröitymätön "vieras" eikä mitään hanketta ole ollut, paitsi vertaistuki). Ihan on JT:n kirjeitä Ropposen allekirjoituksin.
Vieras

En olisi nimittäin rehellisesti sanottuna koskaan tällaiseen halunnut joutua.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jos joku saa hankittua jotain lisätietoa lahkosta, etenkin sen organisaatiosta, olisin kiinnostunut kuulemaan siitä.
Vieras

Katsoin tuossa Sivukartan kirjoitusta jt:ien avokätisestä antamisesta vartiotorniseuralle ja kysymystä missä rahat ovat, Achan B:ltä, kiitos hänelle.

Semmoiset kysymykset heräsivät, että missä määrin, kuinka tarkasti vart.seura paljastaa / on selvitetty sen tileistä tulojen kokonaismäärä toisaalta ja toisaalta menot sen ilmoittamaan kohteeseen, "maailmanlaajuiseen saarnaamistyöhön".

Lapsellista tuohon on odottaa tarkkaa vastausta, mutta edes jotain pääteltävää. Tuo erotushan olisi pomojen huvittelu + sijoitusten lisääntyminen.

Osakysymyksenä tuota voisi lähestyä näiden uudempien avointen maiden tileistä, esim. Eesti ja Venäjä.

Minä vuonna niissä toiminta alkoikaan hyväksytysti ja miten tilinpäätökset, kuinka pitkään ne osoittivat saaduksi lahjoitusvaroja vartiotorniseuralta, kuinka nopeasti ne rupesivat lähettämään ruplia ja eestin kruunuja "maailmanlaajuiseen työhön" ?

Mahtaneeko olla mitään tietoja, mitään mistä jotakin päätellä ?
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Vieras kirjoitti:Katsoin tuossa Sivukartan kirjoitusta jt:ien avokätisestä antamisesta vartiotorniseuralle ja kysymystä missä rahat ovat, Achan B:ltä, kiitos hänelle.

Semmoiset kysymykset heräsivät, että missä määrin, kuinka tarkasti vart.seura paljastaa / on selvitetty sen tileistä tulojen kokonaismäärä toisaalta ja toisaalta menot sen ilmoittamaan kohteeseen, "maailmanlaajuiseen saarnaamistyöhön".

Lapsellista tuohon on odottaa tarkkaa vastausta, mutta edes jotain pääteltävää. Tuo erotushan olisi pomojen huvittelu + sijoitusten lisääntyminen.

Osakysymyksenä tuota voisi lähestyä näiden uudempien avointen maiden tileistä, esim. Eesti ja Venäjä.

Minä vuonna niissä toiminta alkoikaan hyväksytysti ja miten tilinpäätökset, kuinka pitkään ne osoittivat saaduksi lahjoitusvaroja vartiotorniseuralta, kuinka nopeasti ne rupesivat lähettämään ruplia ja eestin kruunuja "maailmanlaajuiseen työhön" ?

Mahtaneeko olla mitään tietoja, mitään mistä jotakin päätellä ?
Valitettavasti uskonnollisten yhdyskuntien ei tarvii antaa mitään tietoa ulospäin rahaliikenteestään. Jos se olis mikä tahansa muu esim. yhdistys, kaikki tieto olis ainaki verottajan tiedoissa. Mutku ei. Nää saa porskuttaa ihan vapaasti ja lähettää vaikka kuinka paljon "kansainväliseen työhön", ja kukaan ulkopuolinen ei pääse numeroihin käsiksi...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin