Noinhan se mahtaa olla. Kirkolle täytyy tosin nostaa hattua, että sillä on edes jonkinlaista organisoitua humanitääristä toimintaa. Jehovantodistajien järjestönä organisoima apu taitaa olla lähinnä hengellistä laatua, eli nälkäinen pysyy nälkäisenä ja suojaton suojattomana, ellei hengellistä ravintoa lasketa. Jehovantodistajat yksilöinä tietysti saattavat antaa konkreettistakin apua.Vieraas kirjoitti: Käytännössä kuitenkin a) kääntyneet muslimit ovat suuren riemun aihe ja b) kiinnostus rajautuu kristittyjen auttamiseen. Nämä ovat kieltämättä vähemmistö ja pahassa saumassa, mutta samaan aikaan alueella ammuskellaan mielenosoittajia, mestataan avionrikkojiksi väitettyjä naisia ja muuta pientä. Jälkimmäisiin tapauksiin ei kuitenkaan näiden kristittyjen mielenkiinto riitä. Kieltämättä tulee mieleen JT-käytäntö, jossa periaatteessa ollaan maailmaa syleilevän humaaneja, mutta todellisuudessa autetaan tasan omaa porukkaa.
Tiede on tie totuuteen - vai onko?
Valvoja: Moderaattorit
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Re: Tiede on tie totuuteen - vai onko?
And Justice For All
-
Markku Meilo
Olen aiemminkin maininnut sen, että Vt-seura käsittelee islaminuskoisia silkkihansikkain, sama koskee idän uskontoja. Mun päätelmä on, että Vt-katsantokenttä noissa kahdessa on kyseinen laaja (mutta valitettavan teoreettinen) käännytyskenttä, ensinmainitussa kuitenkin oma lisäpiirteensä. Vt-seura näkee etunsa olla ärsyttämättä islaminuskoisia, etenkin kun pojat siirsivät aivan pääkonttorin lähellä olevan rakennuksen yläkerran kahvilan katutasolle.Vieraas kirjoitti:Käytännössä kuitenkin a) kääntyneet muslimit ovat suuren riemun aihe...
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Aaron Hannu
Totuus.Jokainen itse tietää sen jos osaa olla itselleen täysin rehellinen.