En pidä vanhinten asemasta, koska heillä on valtaa ja he voivat käyttää sitä väärinkin.. Ja lisäksi hallintoelin, joka periaatteessa on kaiken takana, mietityttää sen jälkeen kun luin Crisis of confidence. Ennen ajattelin, että hallintoelin on sellainen, joka rukoilee koko ajan ja Jehova kertoo heille jollain tavalla vastaukset..
Hei Gina,
Taidan olla ainoa vastaajista, joka on täysin samassa tilanteessa "PAR AIKAA" kuin sinäkin.
Sillä erotuksella, että tuo ahdistusvaihe on loppunut. Olen itse lukemalla lukenut ja tutkinut ja havainnut, että seura ei opeta oikein kaikissa asioissa.
Huomasin kaksi pääsääntöä tässä:
1. Seura opettaa 99% oikein kun puhutaan raamatusta, minkä takia itse uskoin kaiken lopunkin, kunnes törmäsin suoraan valheeseen, joka tuli lainauksena meidän lehdissä. Se oli irvokkaasti vääristelty, jättämällä juuri tärkeimmät kommentit lainaamatta. Se avasi silmäni.
2. Seura opettaa vilpillisen väärin aina kun puhutaan meidän menneisyydestä tai vuosilaskelmista
Ajatteleppa seuran historia video. Siinä ei mainita kertaakaan, että Russel opetti ihan päin mäntyä asiat, suuret pyramidit nuo Jumalan kivitodistajat, joita mittaamalla (videolla oli yksi kuva missä Herra Russel oli pyramideilla mittailemassa pyramidituumia, joilla laski 1914 laskelmiaan).
Olen itse lukenut näitä Russelin vanhoja kirjoja ja suosittelen, että seuraavassa kokouksessa livahdat srk:n kirjastoon ja pyri etsimään vanhin kirja käteesi ja tutki sen sisältöä. Aika huttua ja jos onnistut löytämään yhden asian jota vielä nykyään pidetään totuutena, olet onnekas.
Kysymys mietittäväksi: Miksi emme voi olla rehellisiä oman menneisyytemme ja uskomustemme suhteen?
Vastaus: Se söisi hallintoelimen uskottavuuden. Me emme puhu koskaan pieleen menneistä vuosi ennusteista. Historia videon nimikin on jotain totuuden valosta tms... en muista sitä tähän hätään, mutta tarkista itse.
Mielestäni meidän nykysuunta on vahvistumassa ja vahvistumassa seuraavaksi:
Palvo seuraa, niin palvot Jehovaa
Sanomattakin on selvää että se on väärin, mutta... se tehdään ovelasti rivien välistä erillisillä virkkeillä.
Analysoi VT-kirjoitus kylmän rauhallisesti virke kerrallaan, niin huomaat tämän itsekkin.
Jeesus ei halunnut, että häntä palvotaan, vaan hän aina halusi antaa kunnian Jumalalle.
MIKSI hallintoelin haluaa kunniaa? Miksi hallintoelin haluaa aina mainita itsensä, aina kun mahdollista Jumalan äänitorvena.
Saadakseen kunniaa ja jotta ihmiset sulattelematta söisivät heidän valmistamaa ruokaa oikeaan aikaan. Ajan ja ruokalajin, jonka tämä pieni oikeasta elämästä irronneet kaverit ovat valmistaneet.
Ensi su tutkittavan aineiston kuvakin on jo paljon puhuva. Abrahamin lähdöstä, kun hylkäävät Urin mukavat (toivottavasti oli ur en muista varmuudella) olosuhteet. Hylättynä on tarve-esineitä. Ja taas paasataan materialismista.
Ei hyvää päivää mitä probakandaa! Eihän ne nyt jättänyt mukeja tai muita esineitä taakseen, niitähän tarvitaan, vaan jättivät vain UR:n palvelut ja elämän helppouden, kun pääsi torille hakemaan ostoksia.
Erämaassa näitä etuja ei ollut. Kuva on vain loistava esimerkki hallintoelimen manipulaatiosta ja pienistä ovelista valheista, joiden avulla sylttyä meille todistajille yrittävät tuputtaa.
Sitten ystävät vastaavat innolla salilla kuvien perusteella totena, ihan kuin kyseessä olisi valokuvat.
Tsekkaa ensi sunnuntaina itse tätä piirrettä.
Mitä tulee ystävääsi, joka sinulle noin sydämmettömästi sanoi, niin hän on Jtodistaja, mutta ei Jpalvelija. Täysin sydämmetön ja rakkaudeton teko, josta hän vielä maksaa Jumalan edessä.
Jos et ole syyllistynyt moraalittomuuteen tms (kuten en minäkään), niin et ole tehnyt mitään mikä ansaitsisi tuon!
Kyse on ihmisten järjestöstä ja vain ihmisten. "He sanovat puhuvansa minun nimessäni, mutta osoittautuvat pettymykseksi sen voimaan nähden", tulee aina mieleeni.
Koeta jaksaa, mutta mieti oikeasti sitä eroamista. Itse ylitän nyt valtuuteni suhteesi, kun annan seuraavan neuvon: etäänny järjestöstä mieluummin kuin eroat. Näin on helpompi.
Elä moraalisesti korkea ja hyvä elämä ja lue raamattua, älä ihmisten ajatuksia joita kaupataan Jumalan ajatuksina.
Kaikkea hyvää sinnepäin!
Itse olen valinnut vaihtoehdoksi kuihtua seuran mukana pois. Ainakin vielä toistaiseksi...
ps. Itse luin myös saman kirjan jonka mainitsit, mutta hämmästyksekseni huomasin, että YK NCO jäsenyys olikin totta, tutkin asian itse.
http://www.un.org sivuille ja hakusanaksi watchtower ja löytää todisteen. Hallintoelimen toiminto äänestyksineen taas ei kummastuttanut, kun en ollut sitä muuksi ajatellutkaan, kuin äänestys jutuiksi. Tämä heidän vaappuvista teorioistaan johtuen jotka muuttuvat valon myötä. "Valo lisääntyy, mutta kohde valaistuu vain lisää, mutta meillä JT:llä valon lisääntyessä myös kohde vaihtuu, vallitsevan valon mukaan::"