Raamattu vuorostaan kirjoittaa samasta aiheesta, ja vähintään yhtä ponnekkaasti, näin:”Elokuvissa ja TV-ohjelmissa annetaankin usein ymmärtää, että kostaminen on ylevää ja väkivalta on luonnollinen ja hyväksyttävä ratkaisu ongelmiin. Monesti niiden juonenkäänteet saavat katsojat odottamaan hetkeä, jona roisto saa ansionsa mukaan – yleensä kokee väkivaltaisen lopun tarinan sankarin käsissä.Tällainen propaganda edistää Jumalan teiden asemesta maailman ja sen vihamielisen hallitsijan, Saatanan, henkeä.” (Vartiotorni 15. kesäkuuta 2010)
"Minä nostan käteni taivasta kohti ja sanon: Niin totta kuin minä elän iankaikkisesti, kun minä teroitan miekkani salaman, kun minun käteni ryhtyy tuomiota pitämään, niin minä kostan vastustajilleni ja maksan vihamiehilleni. Minä annan nuolteni juopua verestä - ja minun miekkani syö lihaa - surmattujen ja vangittujen verestä, vihollispäällikköjen päistä." - 5. Moos. 32:40-42
"Onnellinen on se, joka tarttuu lapsiisi ja iskee ne murskaksi kallioon" - Psalmit 137:9 (UMK)
"Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan." - Jesaja 13:16
Onko kostaminen siis osoitus Saatanan vai Jehovan hengen toiminnasta?"antakaa sijaa vihastukselle, sillä on kirjoitettu: ”Minun on kosto, minä olen maksava takaisin, sanoo Jehova" - Room. 12:19 (UMK)
Entä onko väkivallalla kostaminen ja tappaminen ylipäätään moraalisesti oikein?