Enkeli Miikaelin arvoitus

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Enkeli Miikaelin arvoitus

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitoksia Jaskalle taas näistä monista tiedonjyvistä ja opetuksista mitä mitä olemma saaneet nauttia.
Vieras

Kristinuskossa Raamattu on esitetty paljon selkeämmin ja totuudenmukaisemmin, kuin miten Jehovan todistajat sitä tulkitsevat. Entisten todistajienkin kannattaa tutustua Vapahtajaan eikä hylätä Jumalaa toisten tekemien vääristelyjen takia.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieras kirjoitti:Entisten todistajienkin kannattaa tutustua Vapahtajaan eikä hylätä Jumalaa toisten tekemien vääristelyjen takia.
Mitäpä tuumit, olisiko mahdollista että uskonnottomat entiset jt:t eivät ole "hyljänneet Jumalaa" vt-seuran tekemisten tai tekemättä jättämisten takia, vaan ihan vain sen takia etteivät usko sellaiseen?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Jos vaihteeksi tutkisi vaikka katekismusta, niin ehkäpä Jumalakin jälleen löytyisi. "Hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa."
Tony

Vieras kirjoitti:Jos vaihteeksi tutkisi vaikka katekismusta, niin ehkäpä Jumalakin jälleen löytyisi. "Hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa."
Miksi se pitäisi löytyä jos siihen ei usko? Mitä arvoa on pakotetulla tai feikatulla uskolla?

Itse en koe sanovani sydämessäni ettei Jumalaa ole, vaan koen että sydämeni sanoo sen minulle. En olisi rehellinen jos muuta väittäisin tai esittäisin uskovaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Miten selitätte luonnon redusoimattoman monimutkaisuuden?
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Vieras kirjoitti:Miten selitätte luonnon redusoimattoman monimutkaisuuden?
Kuka väittää luonnon olevan redusoimaton? Asiasta on käyty keskusteluja tälläkin palstalla vaikka ja kuinka - mene lukemaan.
Tony

Vieras kirjoitti:Miten selitätte luonnon redusoimattoman monimutkaisuuden?
Selittänet sen varmasti paremmin kuin minä. Mutta jos muita kiinnostaa, niin yksi esitys alla, ja asiasta voi jatkaa samassa ketjussa:

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... 374#p74374
Filippos

Jos vieras viittaa Beheen, joka tuon älyvapaan termin keksi, niin voin kertoa ettei Behe ole ymmärtänyt/halunnut ymmärtää evoluutioteorian perusteita. "Ymmärtämättömät huutelevat hulluutensa tuotoksia, toiset ymmärtämättömät heitä uskovat".
Filippos

Vieras kirjoitti:"Hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa."
Tuon Raamatun paikan kirjoittajan elinaikana tuo olikin varmaan ihan totta. Jos olisi avoimesti noin esittänyt, olisi ollut hullu, koska tiesihän sen, että olisi joutunut mielipuolten kivittämäksi melko pikaisesti... :shock:
Vieras

Laitan kysymyksen tuohon viitattuun ketjuun.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tossa toisen viestin yhteydessä tuli esille yksi Raamatun sisältöpäivitys, joka johtui Jeesuksen aiemmin pakollisen palvonnan muuttumisesta epäjumalanpalvelukseksi 1950-luvulla. Raamatun sisältöä oli tietysti korjattava vastaamaan Vt-seuran muuttunutta opetusta, eli oli syytä poistaa palvontaviite UMK:n ekasta versiosta ja ottaa tilalle kumartelu:
Mutta kun hän jälleen tuo Esikoisensa asuttuun maahan, hän sanoo: ”Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit.” (Hepr. 1:6 UMK)
Jos ylienkelit katsotaan kuuluviksi enkeleihin ja siten myös "kaikki Jumalan enkelit" -sarjaan, niin Vt-mytologian mukaan vuonna 1954 Jeesus liittyy enkeleiden joukkoon kumartamaan itselleen. Toteutuksesta minulla ei ole tietoa, mutta ehkä se menee samalla kaavalla kuin aiemmin, jolloin Jeesus palvoi enkeleiden kanssa kimpassa itseään.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Kun Mikal olisi lahkon mielestä Jeesus ja siis messias, joka olisi palannut ainakin 1874 ja 1914 ja kun täällä on joskus puhuttu juutalaisten uskon merkityksestä näissä asioissa, Jeesus pohjautuisi juutalaisuuteen niin laitetaan tähän uutinen paikan päältä Israelista.

siellä on töhritty spray-maalaten holocoust -muistomerkkikompleksia, natsien tuhoamien juutalaisten muistomerkkiä, "kehuen" natseja, ja tekijöiksi epäillään ultraortodoksi-juutalaisia, niitä jotka ovat mielestään puhdasoppisia vanhan testamentin noudattajia (eivät sapattina tee työtä, aina edes valon sytyttämisen vertaa).

He ovat sitä mieltä että Israelia ei olisi saanut perustaa ennen messiaan palaamista (tulemista ?) maan päälle. Siksi he töhrivät.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vaikka onkin OT, niin jutunhan voi lukea täältä:
http://www.jpost.com/NationalNews/Artic ... ?id=273417
Vieras

http://www.thedailybeast.com/articles/2 ... orial.html

Tuossa linkissä sitten puhutaan enkuksi siitä että ultraortodoksien mielestä hitlerin Adolfinkin valtakunta olisi ollut parempi kuin nykyisrael, juuri koska ekaks tulisi messipojan...messiaan palata jne jne
Vastaa Viestiin