Konventtiradio Helsingissä ja Tampereella

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Konventtiradio Helsingissä ja Tampereella

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Jos jollain on jostain syystä (ihan mistä syystä tahansa) mielenkiintoa seurata ja/tai äänittää konventtiohjelmaa, se onnistuu helposti radiosta konventtipaikan läheisyydessä (ei kovin kaukana). Netistä löytyy tällainen tieto:

Helsinki Konventti 107,2 MHz 10 W 15.-24.6.2012 Jehovan todistajat
Tampere Konventti 106,4 MHz 10 W 15.-24.6.2012 Jehovan todistajat

Tieto on tällä julkisella sivulla: http://www.mediamonitori.fi/index.php/t ... ilapaeiset

Konventtipaikat:

Helsingin Jäähalli
Nordenskiöldinkatu 11-13
00250 HELSINKI

Tampereen Messu- ja Urheilukeskus
Ilmailunkatu 20
33900 TAMPERE

Pyyntö: Jos joku nauhoittaa joko koko konventin tai osia siitä, olisin kiitollinen yhteydenotosta. Voisin minäkin olla kiinnostunut saamaan konventin äänitteenä. Tässä yhteydessä haluan sanoa kiitokset kaikille, jotka aikaisempina vuosina lähettivät äänitteitä. Osa oli minulle ennestään tuntemattomia, osa tuttuja. :mrgreen:

Äänittäminen onnistuu hyvin esim. mp3-soittimella, missä on sekä radio että radiosta äänittämisen mahdollisuus. Näin aineisto on valmiiksi digitaalisessa muodossa, ja se voidaan helposti siirtää tai kopioda tietokoneelle.

Sähköposti: jpoika@mbnet.fi
Tai Veljesseuran yksityisviestillä
PastoriSilli

Re: Konventtiradio Helsingissä ja Tampereella

Viesti Kirjoittaja PastoriSilli »

Tietysti joku vois laittaa nettistriimin että useammalla olis mahdollisuus.....
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Näkyy olevan "tilapäinen radiolupa" ja luvanhaltija "jehovan todistajat"

Kenen lienee apparatuuri ?

Kaikki mahdollisuudet näköjään käytetään hyväksi, hassu ajatus että rupeaisi kuuntelemaan moista. Toki lisämahdollisuus olisi että konventti lähetettäisiin uusintoina...
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Vieras kirjoitti: Kaikki mahdollisuudet näköjään käytetään hyväksi, hassu ajatus että rupeaisi kuuntelemaan moista. Toki lisämahdollisuus olisi että konventti lähetettäisiin uusintoina...
Lieneekö tuo sen hassumpi ajatus kuin vaikka RadioDein kuuntelu?

Mutta jos lähetys kuuluu vain konventtipaikan läheisyydessä, niin alkoi kiinnostamaan että mitä käytännön tarkoitusta tuo radiointi palvelee? Joku sellainen kai tässä(kin) täytyy olla takana?
And Justice For All
Johanneksen poika
Viesti:

sinner74 kirjoitti:Mutta jos lähetys kuuluu vain konventtipaikan läheisyydessä, niin alkoi kiinnostamaan että mitä käytännön tarkoitusta tuo radiointi palvelee? Joku sellainen kai tässä(kin) täytyy olla takana?
Yksi radiolähetysten kuuntelijaryhmä lienee sairaat tai vammaiset, jotka kuuntelevat jäähallin parkkipaikalla autossa. Olen omin silmin nähnyt näitä tapauksia. Itsekin kerran vakavasta sairaudesta toipuvana kuuntelin omassa puutarhatuolissa ulkona ohjelmaa, koska en jaksanut istua kuumassa hallissa.

Tuo 10 Watin teho tuskin riittää kovin pitkiä matkoja radioaaltoja kantamaan. Joku asiantuntija, esim. Make, voisi kommentoida kuinka kaukana Helsingin jäähallista kuulee radio-ohjelmaa konventista. Mäkkärissäkö? Laakson ratsastuskentälläkö? Olympiastadionillako?
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Sisäinen pakko ajaa kommentoimaan tätä uutista, vaikka vasta 1/3 lupauksestani on toteutunut (matka erääseen Aasian maahan). Joten minua voi nimitellä kertomallani tavalla.

Exän on syytä varustautua oksennuspussilla, jos aikoo ohjelmaa kuunnella.

Perustelu: Takavuosina, eräs exäguru kertoi viettäneensä konventtipaikan ulkopuolella aikaa erillaisten äänitysvempainten kanssa. Exäguru kertoi myös kuunnelleensa ohjelmaa OKSENNUSTA PIDÄTELLEN. Juuri tästä syystä suosittelen exille oksennuspusseja ja suunraikastinta, jos kuunteluhommiin lähteen.

Kysyn exägurulta, onko hän masokisti, kun tuolla tavalla itseään 30-asteen helteessä kiusaa? En saanut vastausta.

KN

(palaan ehkä palstalle yhdellä viestillä, kun 2/3 lupauksestani on toteutunut)
Mievaan

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

toinen syy on nää veljet jotka partio ulkona...esmes autoparkkiin ohjaajat (ei tullu mieleen oikeaa nimikettä) niil oon nähny napit korvissa, tietenkään en käy vannomaan että kuuluuko sieltä ohjelma vai jotain ihan muuta ;-)
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Mievaan kirjoitti:toinen syy on nää veljet jotka partio ulkona...esmes autoparkkiin ohjaajat (ei tullu mieleen oikeaa nimikettä) niil oon nähny napit korvissa, tietenkään en käy vannomaan että kuuluuko sieltä ohjelma vai jotain ihan muuta ;-)
Juuri noin sitä mielestäni perusteltiin ainakin 80-luvulla. Toki ohjelman äänittäminen on jepuillekin helpompaa kun sen saa radion kautta, ei tule niin paljon häiriöitä kuin laittamalla mikin kaiuttimen eteen niin kuin joskus ennen pruukattiin tehdä.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Johanneksen poika
Viesti:

Viljo kirjoitti:Toki ohjelman äänittäminen on jepuillekin helpompaa kun sen saa radion kautta
Myös muille se on helpompaa. :lol:
Vieras

KN kirjoitti:Sisäinen pakko ajaa kommentoimaan tätä uutista, vaikka vasta 1/3 lupauksestani on toteutunut (matka erääseen Aasian maahan). Joten minua voi nimitellä kertomallani tavalla.

Perustelu: Takavuosina, eräs exäguru kertoi viettäneensä konventtipaikan ulkopuolella aikaa erillaisten äänitysvempainten kanssa. Exäguru kertoi myös kuunnelleensa ohjelmaa OKSENNUSTA PIDÄTELLEN. Juuri tästä syystä suosittelen exille oksennuspusseja ja suunraikastinta, jos kuunteluhommiin lähteen.

Kysyn exägurulta, onko hän masokisti, kun tuolla tavalla itseään 30-asteen helteessä kiusaa? En saanut vastausta.

KN

Tuo sinun sisäinen pakkosi voisi olla aika mielenkiintoinen asia jonkun ammatti-ihmisen kanssa puitavaksi, mutta olkoon sen enempi puiminen tässä. Vinkkinä vain että se voisi joskus helpottaa sinun oloasi.

Sitten itse asiaan ja perusteluusi. Miksi ihmeessä toisten exien pitäisi varustautua ko. pussilla, jos jollakin kuunteleminen 30 asteen helteessä aiheuttaa huonovointisuutta? Onko tuolle näkemyksellesi jokin älyllinen perustelu?

Miksi mielestäsi henkilö on enemmän masokisti kuin vaikkapa velvollisuuden tuntoinen hoitaessaan hommansa huonovointisuudestan huolimatta? Vai kuulutko itse niihin heiveröisiin lusmuihin jotka keksivät aina ties millaisia tekosyitä livetäkseen hommistaan?

Mahtaako SINULTA saada vastausta?
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieras kirjoitti:
KN kirjoitti:Sisäinen pakko ajaa kommentoimaan tätä uutista, vaikka vasta 1/3 lupauksestani on toteutunut (matka erääseen Aasian maahan). Joten minua voi nimitellä kertomallani tavalla.

KN

Vieras kirjoitti:Tuo sinun sisäinen pakkosi voisi olla aika mielenkiintoinen asia jonkun ammatti-ihmisen kanssa puitavaksi, mutta olkoon sen enempi puiminen tässä. Vinkkinä vain että se voisi joskus helpottaa sinun oloasi.
Olet hivenen myöhässä, nimittäin samoja terveisiä sain jo yli 10-vuotta sitten h2o palstalla. Silloin exillä oli muodissa kirjoitella olikinukesta, jossa itse asia unohdetaan ja kiinnitetään huomiota henkilön ominaisuuksiin, juuri kuten sinä nyt vinkkaat. Teet sen kyllä varsin pehmeästi, joten siitä sinulle pisteet.
Vieras kirjoitti: Sitten itse asiaan ja perusteluusi. Miksi ihmeessä toisten exien pitäisi varustautua ko. pussilla, jos jollakin kuunteleminen 30 asteen helteessä aiheuttaa huonovointisuutta? Onko tuolle näkemyksellesi jokin älyllinen perustelu?
Eihän nyt toki. Suosittelen, että exät kulkevat koko ajan oksennuspussi taskussa, ilman mitään älyllistä perustetta. Yleensä oksennus ilmaantuu älyttömyyksien jälkeen, kuten parin kossupullon jälkimainingeissa (joillakin, jopa yksi kossupullo riittää). Vinkkinä toki voin sanoa, että olen silloin tällöin huomannut exän kirjoittelevan siitä, kuinka ns. "totuus" aiheuttaa reaktioita suolistossa, mutta myönnän kyllä, ongelma on yksilöllinen. Mutta silti, parempi vara vahingon, kun haiseva lätäkkö mersun penkissä.
Vieras kirjoitti: Miksi mielestäsi henkilö on enemmän masokisti kuin vaikkapa velvollisuuden tuntoinen hoitaessaan hommansa huonovointisuudestan huolimatta? Vai kuulutko itse niihin heiveröisiin lusmuihin jotka keksivät aina ties millaisia tekosyitä livetäkseen hommistaan?
Jos ihminen itsepintaisesti viettää vapaaehtoisesti aikaansa siellä, missä laatta lentää, niin saattaa joillakin herätä epäilys siitä, että kyseinen hemmo olisi lievästi masokisti. Mitään lääkärin pätevyyttä ilmiön tutkimiseen minulla ei ole, toki sen auliisti myönnän.

Minä olen aina kuulunut heiveröisiin lusmuihin. Myönnän vältteleväni paikkoja, jossa oksennusrefleksi ilmaantuu, sori että olen tälläinen heikko ja vajavainen. Olen jopa valinnut ammattini niin, etten tunne oksennusrefleksiä ja lähden jopa sairauslomalle, jos oksennus sairauden vuoksi lentää. Tämä jos mikä kertoo totuuden minusta, siis säälittävä lusmu.
Vieras kirjoitti: Mahtaako SINULTA saada vastausta?
No jooooooo. Kyllähän sitä näin kesälomilla on aikaa vastailla, noinkin asiallisiin kysymyksiin.

KN
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Voisiko olla että mainittu oksennusrefleksi oli metafora mielleyhtymälle, jonka lahkopropagandan kuunteleminen livenä saa aikaan?

Eli jos joku olisi esimerkiksi maininnut että Vartsikan lukemisesta tulee ranteet auki -fiilis, niin olisiko todella syytä varata henkilölle aika ammattiauttajan vastaanotolta, vai voitaisiinko heitto ymmärtää kielikuvana, ilman vuosia(kymmeniä?) kestävää ylireagointia ja -dramatisointia?

Ihan vaan tässä heittelen ajatuksia ilmaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Tony, olet aivan oikeassa. Ei näillä oksentajilla todellisuudessa mikään ole ollut lentämässä, vaan keskustelussa halutaan ilmaista syvä inho kuulemaansa kohtaan.

Hauska piirre asiassa on kuitenkin se, että kyseinen "oksentaja" kertoi eräässä postatuksessa tutustuneensa WT-seuran kirjoituksiin netin saatuaan lähes yötäpäivää. Jos oksennusrefleksi olisi todella niin herkkä, kun herra ilmaisi, niin luulisi, että tuolta ajalta, jopa hampaiden kiille olisi kulunut pois jatkuvasta oksentamisesta ;-) Mutta toki sen olen tajunnut, on vain haluttu ilmaista dramaattista vastenmielisyyttä WT-seuraa kohtaan.

Tony olen aina sanonut, että sinä olet fiksu mies. Nytkin osasit käyttää ilmaisua "metafora" ja minun piti tarkistaa mitä se tarkoittaa, sillä minulla oli, vain aavistus siitä. Keskustelu kanssasi on aina ollut sivistävää.

KN
Vieras

Uskallan olettaa, että tunnet jokaisen keskustelun sivistävänä. Vaikka sitten rantojen miehen kanssa. Kanssakeskustelijasi ei sitä valitettavasti useinkaan tunne.

Sitä en tosin ymmärtänyt, miten heikko viinapääsi tai herkkä vatsasi liittyy tähän keskusteluun. ***
Viimeksi muokannut Tony, 14.06.2012 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Aiheeseen liittymätön (iän ikuinen) piikittely poistettu
Vieras

"Miksi mielestäsi henkilö on enemmän masokisti kuin vaikkapa velvollisuuden tuntoinen "

-Pidät siis selvänä että enemmän aivopesty ei kuitenkaan enää ole ?
Vastaa Viestiin