Vanhimman kipein kommentti?
Valvoja: Moderaattorit
-
Lothar III
Re: Vanhimman kipein kommentti?
Eräässä srk:ssa veli vanhin vastasi, ettei lippalakkia sovi pitää väärinpäin, sillä räp muusikot ovat kehittäneet/omaksuneet tämän tavan ja sehän ei todistajille käy....
Useammassa srk:ssa on myös katsottu vinoon jos opiskelee - varsinkin jos opiskelija on vanhin. Ollut jopa jonkin sortin ajojahteja.
Parta on myös se ikuisyys kysymys, joka jossain seurakunnissa hoidetaan kohteliaasti ja joissain srk:ssa siitä tehdään huikea numero.
Mutta kyllä tämä Ciro Auclianon puhe kadulla lojuivsta ruumiista ja "no more homosexuals etc" on kyllä aika ylipääsemäton!
Useammassa srk:ssa on myös katsottu vinoon jos opiskelee - varsinkin jos opiskelija on vanhin. Ollut jopa jonkin sortin ajojahteja.
Parta on myös se ikuisyys kysymys, joka jossain seurakunnissa hoidetaan kohteliaasti ja joissain srk:ssa siitä tehdään huikea numero.
Mutta kyllä tämä Ciro Auclianon puhe kadulla lojuivsta ruumiista ja "no more homosexuals etc" on kyllä aika ylipääsemäton!
-
Markku Meilo
Ei varsinaisesti uutta päähineisiin liittyen, lättähattu oli pannassa kun olin jehovantodistaja. Silloin myös hatun nostaminen naista tervehtiessä oli Saatanan juoni Raamatun mies/nainen -epätasapainon järkyttämiseksi.Lothar III kirjoitti:Eräässä srk:ssa veli vanhin vastasi, ettei lippalakkia sovi pitää väärinpäin, sillä räp muusikot ovat kehittäneet/omaksuneet tämän tavan ja sehän ei todistajille käy....
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Vieraas
Hjälpkällanin mukaan Tanskan todistajilla siisti parta on ollut ok, Ruotsissa ei. Nyt näiden Betelit yhdistetään ja fariseuksilla on edessään lievästi koominen ongelma.Lothar III kirjoitti:Parta on myös se ikuisyys kysymys, joka jossain seurakunnissa hoidetaan kohteliaasti ja joissain srk:ssa siitä tehdään huikea numero.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Bergerac
Kieltämättä näin, toivottavasti ns järki voittaa.Vieraas kirjoitti:Hjälpkällanin mukaan Tanskan todistajilla siisti parta on ollut ok, Ruotsissa ei. Nyt näiden Betelit yhdistetään ja fariseuksilla on edessään lievästi koominen ongelma.Lothar III kirjoitti:Parta on myös se ikuisyys kysymys, joka jossain seurakunnissa hoidetaan kohteliaasti ja joissain srk:ssa siitä tehdään huikea numero.
Sillä välin yksi otos Seuran parta-jutusta:
opas 2,488 kirjoitti:Oliko Jeesuksella parta, kun hän oli maan päällä? Varmasti juutalaiset pitivät tiukasti kiinni tästä tavasta. Koska Jeesus syntyi juutalaiseksi, hän ”syntyi lain alaisuuteen”, ja hän täytti Lain (Ga 4:4; Mt 5:17). Kaikkien juutalaisten tavoin Jeesuskin oli lakiliiton perusteella syntymästään saakka vihitty Jehova Jumalalle, ja hän oli velvollinen noudattamaan koko Lakia, myös parran reunojen leikkaamista koskevaa kieltoa. Lisäksi Jeesuksen ollessa maan päällä roomalaiset miehet olivat tavallisesti parrattomia. Jos Jeesuksella ei siis olisi ollut partaa, häntä olisi väitetty joko eunukiksi tai roomalaiseksi. On huomionarvoista, että Jeesuksen kärsimyksiä käsittelevässä profetiassa sanotaan: ”Selkäni minä tarjosin lyöjille ja poskeni karvojen kynijöille.” (Jes 50:6.)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Markku Meilo
Se vaan olisi Vt-seuran mytologian loppu jos järki voittaisi. Ei sen puoleen etteikö järjenkäyttö tappaisi kaikki muutkin vastaavat mytologiat.Bergerac kirjoitti:...toivottavasti ns järki voittaa.
Se vaan tuo Opas-kirja tietty ohittaa, että Rutherfordin ajoista aina 1960-luvulle Vt-seuran kuvitus esitti Jeesuksen Sulo Siloposkena. Muutosta selitellessään kertoivat ajatuksen muka tulleen jostain vanhasta potasta, jossa oletettiin kuvatun siloposkinen Jeesus. Siis suora myöntö siitä kuinka pelkkä vanha pottakin jyrää Vt-mytologialyriikassa Raamatun.Sillä välin yksi otos Seuran parta-jutusta:
-
SuurinBabylon
Usko on joillain niin vahva, että se ajaa todisteiden ja logiikan ohi.Se vaan olisi Vt-seuran mytologian loppu jos järki voittaisi.
-
Markku Meilo
Tässä vaiheessa lienee paikallaan tuoda esille, että luulo on uskon synonyymi.SuurinBabylon kirjoitti:Usko on joillain niin vahva, että se ajaa todisteiden ja logiikan ohi.
-
Vieras
Olin kahdentoista, kun eräs vanhin kertoi vanhemmilleni, minun käyvän kokouksissa väärin perustein. Koskaan ei kertonut, mikä tuo väärä peruste oli.
Seitsemäntoistavuotiaana vanhimmat tulivat kotiini ja kyselivät, olinko muutama vuosi taaksepäin ollut seksisuhteessa jehovan todistaja poikaan. En etes tuntenut kyseistä poikaa ja olin irtautunut neljätoistavuotiaana jehovan todistajista.
Seitsemäntoistavuotiaana vanhimmat tulivat kotiini ja kyselivät, olinko muutama vuosi taaksepäin ollut seksisuhteessa jehovan todistaja poikaan. En etes tuntenut kyseistä poikaa ja olin irtautunut neljätoistavuotiaana jehovan todistajista.
-
Kaarmis
Onko varma ettet ollut seksisuhteessa tuntematta kyseistä poikaa? Exäthän eivät aina muista ees kysyä toisen nimeä kun hässivät kaikkien kanssa! (varoituksen sana jeppuloista lähtijöille: seksipartnereita ei ehkä lähdön jälkeen riitäkään joka illalle, aamuista puhumattakaan. Joten se on väärä motiivi lähteä jeppuloista!Vieras kirjoitti:Olin kahdentoista, kun eräs vanhin kertoi vanhemmilleni, minun käyvän kokouksissa väärin perustein. Koskaan ei kertonut, mikä tuo väärä peruste oli.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
sirpa-leena
Erojaiskeskustelun päätteeksi vanhimmat, ihan puun takaa, poislähtiessään muistuttivat, että tästä lähin minun on ihan turhaa edes yrittää rukoilla, koska minua ei kuitenkaan kuulla. Muuten sinänsä korrektisti mennyt keskustelu sai näin yllättävän lopun. Voihan se olla, että heidät oli opetettu/valtuutettu noin sanomaan, mutta jäin minä ihmettelemään ja vieläkin aika ajoin mieleen muistuu, että paljon haltijana sitä ihminen on, kun tietää Taivaallisen isän mekanismit noin tarkoin...
-
Kaarmis
Voit lohduttautua sillä, että satuolentojen rukoilu on muutenkin yleensä tarpeetonta?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
- Jaakko Ahvenainen
-
Vieras
Kyllä kai rukoilu on neuvona yleisellä tasolla Raamatussa.
Mutta tuossa
"vanhimmat, ihan puun takaa, poislähtiessään muistuttivat, että tästä lähin minun on ihan turhaa edes yrittää rukoilla, koska minua ei kuitenkaan kuulla"
On se lahkotoiminnan salakähmäisen juonittelun ominaisuus, että se oli mukava sanoa (syynä kai sitten jonkinlainen pahantahtoisuus / sadismi, mitään etua ei siitä ollut) mutta jälkikäteen puheeksi tullessa ei tietenkään myönnetä journalistille että niin tuli sanottua.
Mutta tuossa
"vanhimmat, ihan puun takaa, poislähtiessään muistuttivat, että tästä lähin minun on ihan turhaa edes yrittää rukoilla, koska minua ei kuitenkaan kuulla"
On se lahkotoiminnan salakähmäisen juonittelun ominaisuus, että se oli mukava sanoa (syynä kai sitten jonkinlainen pahantahtoisuus / sadismi, mitään etua ei siitä ollut) mutta jälkikäteen puheeksi tullessa ei tietenkään myönnetä journalistille että niin tuli sanottua.
-
SonOfJesus
"Asetit minulle tuossa ansan!" huusi vanhin ja kavahti taakse päin, kun olin vastannut hänen kättelyeleeseensä ja samalla kertonut olevani erotettu.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
- Jaakko Ahvenainen
Jaha. Taas kerran jumaliksi herkesivät. Ei uutta tuota helmikuuta ootellessa. Noille jutuilleen ei oikein voi arvoa antaa, ei, vaikka miten myönteisesti ajustaan rukkaisi.Vieras kirjoitti:Mutta tuossa