Hui kauhistus!

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pehmoluopio

Re: Hui kauhistus!

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

SisarHento kirjoitti:aina hän sanoo, ettei homoseksuaalisuus ole valintakysymys, vaan me joko synnytään homoina, lesboina tai sitten vaikka bi-seksuaaleina.
Näin minäkin uskoin, mutten ole enää lainkaan varma. Se perustuu siihen, että henkilöllä on täysi valinnanvapaus. "Tabu"-sarjassa täyshetero, miehen kanssa seurusteleva nainen meni ineen, siis vankilaan ja häneen sitten liimautui kiinni nainen ja a propos, kun tämä henkilö oli tarpeeksi kauan tätä piirittänyt, niin heistä tuli pari, nainen lemppasi miehen pois kuviosta ja suunnitteli elämää tämän naisen kanssa inen jälkeenkin. Naisvankilassa on tarve, eikä siellä ole kuin naisia, ihminen mukautuu tarpeeseensa, jos on mukautuakseen. Uskon itse olevani tällainen mukautuvainen. Se on eri kuin biseksuaali, joka hakee kumpaakin sukupuolta aktiivisesti, siis edelleen odotetaan, että on vapaa tahto.

Muista(kaa), että luokittelut H, L, B, T ja I ovat lääketieteen luomia ja lääketiedettä kiinnostaa sellaiset asiat kuin kuolema ja erektiohäiriöt, eikä nämä yleensä johda kumpaankaan. Seksuaalisuutta voi määritellä muutenkin. Minusta esimerkiksi on ne, joilla on pakkomielle sukupuolen suhteen, joihin kuuluvat heterot, homot ja osa bi-ihmisistä ja ne, joilla ei ole, pan ja queer. Sitten minua kiinnostaa seksuaalisen valinnan vapaus tai sen puute.

Trans -ja inter ovat taas osittain sisäkkäisiä ja kiinni määritelmistä, ehkä trans on intersukupuolisen erityistila aika monessa tapauksessa, ehkä lähes kaikissa.

Kun minä ajattelen näin, niin minut luokitellaan Q:hun eli queeriksi, mutta olen kyllä eri mieltä monen muun queerin kanssa, se onkin sellainen roskakorikategoria.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
p0ter0

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Pehmoluopio toi tuossa esille sukupuolen ja sukupuolisen suuntautumisen kategorisoimisen ongelmia. Täysin ilman kategorisointia olisi asioista mahdoton keskustella, mutta mielestäni kategorisointia tulisi pitää enemmänkin suuntaa antavana, kuin sitovana.

Onko esimerkiksi naisista ja feminiinisistä transihmisistä pitävä mies biseksuaali tai on korostetun maskuliinisista naisista pitävä nainen homoseksuaali? Entäpä onko maskuliinisista(kin) naisista pitävä mies hetero?

Vaikka seksuaalisen suuntautumisen syyt ovatkin mielenkiintoinen tutkimuskohde ja keskustelun aihe, niin näillä syillä ei oikeastaan ole merkitystä eettisen keskustelun kannalta.
Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Kaarmis, kirjoittelit siitä adoptio jutusta mulle päin. Näin varmasti kuin kirjoitit olisi ehkä järkevin toimia siinä kyseisessä adoptio-tapauksessasi. Mutta kuitenkin juttu menee yli mun hilseen, en ymmärrä. Minkäs teet kun olen oppinut että lapsella kuuluisi olla isä (mies) äiti (nainen).

Minkäs mä sillekkään teen ja voin, että kirjoitan ja puhun Suomea. Kiinan puhuminen ja kirjoittaminen menee yli mun hilseen, en ymmärrä.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Agnostikko kirjoitti:Minkäs mä sillekkään teen ja voin, että kirjoitan ja puhun Suomea. Kiinan puhuminen ja kirjoittaminen menee yli mun hilseen, en ymmärrä.
No et mitään. Sinun mielipiteesi ovat Sinun. Sillä sipuli. Toiset arvostelevat. Tämä arvostelu tulee kestää. Pidä vain vain mielipiteesi. Ei siinä mitään. Näin menetellen teet oikein itsellesi ja toisille.

Mikäli taas on perustellut syyt muuttaa mielipidettään, tämäkin sallitaan, mutta muun porukan tähden ei "nuoleskeijaksi" tule ryhtyä. Tämä on minun näkemykseni.
Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Tais olla Raimo Urmas Jääskeläinen eli Monsieur Mosse. Kavereiden kesken Homo-Mosse joka 1970-luvun julkkis henkilönä antoi ekat homo-kasvot Suomessa kyseiselle h-kulttuurille.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

On jotenkin niin, etten voi puhua mistään erityisestä "homo-kulttuurista". Sitä ei minulle yksinkertaisesti ole olemassa, paitsi kenties jonkinlaisena alakulttuurina, eikä se tässäkään kategoriassa ole ainoa alakulttuuri, jopa todistajuus voidaan moiseksi katsoa.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Agnostikko kirjoitti:Tais olla Raimo Urmas Jääskeläinen eli Monsieur Mosse. Kavereiden kesken Homo-Mosse joka 1970-luvun julkkis henkilönä antoi ekat homo-kasvot Suomessa kyseiselle h-kulttuurille.
Mitä olen jälkikäteen lukenut, taisi tehdä myyviä otsikoita sen ajan 7 Päivää -lehden kanssa. En tiedä mitä ko. sensaatiojutuissa on kerrottu, mutta ei sillä välttämättä todellisuuden kanssa ole tekemistä.

Itse en osaa sanoa homokulttuurista mitään, kaikki tuntemani ja tietämäni homoseksuaaliset miehet ja naiset ovat tavallisen tylsässä parisuhteessa. Yritin laskea, näitä on ehkä toistakymmentä, otanta saattaa tietysti olla vääränlainen. Sikälikin homokulttuuri on vähän hassu termi, että en keksi mitä "heterokulttuuri" voisi tarkoittaa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Pehmoluopio

Vieraas kirjoitti:Sikälikin homokulttuuri on vähän hassu termi, että en keksi mitä "heterokulttuuri" voisi tarkoittaa.
No, esimerkiksi sitä, että kaikki töllöohjelmat, koulujen oppikirjat ja muukin media on suunnattu pelkästään heteroille ja tulee iso suuttumus, jos jotain on suunnattu homoseksuaaleille. Heteroseksuaalisuutta ei koskaan kyseenalaisteta, mutta homoseksuaalisuus kyseenalaistetaan. Kukaan ei tule sanomaan sinulle, että sinä kasvat heteroudesta ulos. Ketään ei kiusata heterouden takia. Kenenkään ei tarvitse tulla kaapista ulos heterona. Sinua ei pidätetä seksuaalisuutesi takia missään päin maailmaa ellet syyllisty raiskaukseen. Kaikki kirkot hyväksyvät heteroseksuaalisuuden, jotkut avioliitossa, jotkut myös sen ulkopuolella.

Jos tai kun heterot järjestävät priden, se sujuu rauhallisesti. Rahis tukee kymmeniä heterojärjestöjä ja osa saa verovarojakin, kun taas seksuaalivähemmistöillä on pelkkä Seta. Hetero voi kertoa psykologille parisuhdeongelmista pelkäämättä tulevansa luokitelluksi sairaaksi. Hetero voi kertoa duunissa, mitä teki viikonloppuna puolisonsa kanssa ilman että ihmiset ajattelevat heti näiden sänkypuuhia.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Haluaisin olla homosuhteessa naisen kanssa. Onistuisikohan? :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Pehmoluopio

Kaarmis kirjoitti:Haluaisin olla homosuhteessa naisen kanssa. Onistuisikohan? :)
Sinussa on kyllä ainesta masokistiksi.
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Kaarmis kirjoitti:Haluaisin olla homosuhteessa naisen kanssa. Onistuisikohan? :)
Kyllä se onnistuu. Tarvitsee vain ensin tehdä sukupuolen vaihdos. Suhdetta kait kutsuttaisiin ennemmin lesbosuhteeksi. (Yleensä termi on "homo-" mies-puolisilla ja "lesbo-" naispuolisilla kumppaneilla.)
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Vieraas

"Pedofiilit ovat niitä jotka haluavat harrastaa seksiä alaikäisten lasten kanssa. Nyt nämä homot ja lesbot ovat keksineet oivan keinon hankkia uhreja. Ne kasvattaakin niitä itse pikkulapsista alkaen.”

Mistä näitä oikein tulee? Pelkästään maaseudultako?

http://bit.ly/10RBMec
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Ei jumalauta. Siinä oli hyvin niputettu kaikki sukupuoliset vähemmistöt pedofiileiksi! Pikkasen on maailmankuvassa säätämisen varaa, tai sitten kysymyksessä on trolli.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieraas

Kaarmis kirjoitti:Ei jumalauta. Siinä oli hyvin niputettu kaikki sukupuoliset vähemmistöt pedofiileiksi! Pikkasen on maailmankuvassa säätämisen varaa, tai sitten kysymyksessä on trolli.
Ihan aito hahmo näyttäisi olevan, valitettavasti: http://www.hannusiipola.fi/
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Vieraas kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti:Ei jumalauta. Siinä oli hyvin niputettu kaikki sukupuoliset vähemmistöt pedofiileiksi! Pikkasen on maailmankuvassa säätämisen varaa, tai sitten kysymyksessä on trolli.
Ihan aito hahmo näyttäisi olevan, valitettavasti: http://www.hannusiipola.fi/
Tämä sälli on muka DI? Eikö tekniseen korkeakoulutukseen kuulu äidinkielen opintoja lainkaan?
And Justice For All
Vastaa Viestiin