Vanhimmat taas asialla
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viesti:
Vanhimmat taas asialla
Vanhimmat ovat kieltäneet enään vaimoani puhumasta seurakunnassa tapahtuvista asioista minulle etten kirjoittele asioista tänne luopio palstalle.Vaimoni on aika avoimesti kertonut (juorunnut) asioista minulle.Tuntuu siltä,että vanhimmat käyvät lukemassa entisten Jehovan todistajien kirjoituksia netissä.
IRTI VARTIOTORNISEURASTA !
- Tony
Re: Vanhimmat taas asialla
Voisi tietenkin kuvitella, että tämä Ainoan Oikean Totuuden omaava rakkaudellinen järjestö olisi ainoastaan kiitollinen, että sitä koskevia asioita informoidaan eteenpäin. Pistää yksinkertaisemmankin pökkelön miettimään, että minkähänlaisesta salaseurasta on oikein kyse, kun ihmisiä täytyy oikein kieltää puhumasta seurakunnasta ulkopuolisille...Japi-40 kirjoitti:Vanhimmat ovat kieltäneet enään vaimoani puhumasta seurakunnassa tapahtuvista asioista minulle etten kirjoittele asioista tänne luopio palstalle.Vaimoni on aika avoimesti kertonut (juorunnut) asioista minulle.Tuntuu siltä,että vanhimmat käyvät lukemassa entisten Jehovan todistajien kirjoituksia netissä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
- Eläkeläinen
- Viesti:
Kieltämättä hyvin omituiselta kuullostaa. Jos joku rohkea lähtisi asiasta pitämään yleisempää keskustelua seurakunnassa, saattaisi siitä tulla mielenkiintoisia tuloksia. Luulen, ettei edes Vartiotornilla valmennettu omatunto suodata pois sitä, ettei seurakunnassa tapahtuvista asioista saa kertoa ulkopuolisille.Tony Syrjänen kirjoitti:Voisi tietenkin kuvitella, että tämä Ainoan Oikean Totuuden omaava rakkaudellinen järjestö olisi ainoastaan kiitollinen, että sitä koskevia asioita informoidaan eteenpäin. Pistää yksinkertaisemmankin pökkelön miettimään, että minkähänlaisesta salaseurasta on oikein kyse, kun ihmisiä täytyy oikein kieltää puhumasta seurakunnasta ulkopuolisille...Japi-40 kirjoitti:Vanhimmat ovat kieltäneet enään vaimoani puhumasta seurakunnassa tapahtuvista asioista minulle etten kirjoittele asioista tänne luopio palstalle.Vaimoni on aika avoimesti kertonut (juorunnut) asioista minulle.Tuntuu siltä,että vanhimmat käyvät lukemassa entisten Jehovan todistajien kirjoituksia netissä.
-
Unohtamatta 1970-luvun oppiseikkailua, jossa jonkin aikaa ihan erottamisen uhalla ohjailtiin aviopuolisoiden seksuaalikoreografiaa. Ohjeistossa on tuosta amerikkalaisuuden ilmentymästä vielä jäänne tallella. Taitaa ko. maininnat olla jo poistettuja viimeistenkin USA:n osavaltioiden lainsäädännöstä.Berzerk kirjoitti:Miettikää, joku määräilemässä mistä saa miehen kanssa puhua ja mistä ei! Voi p*****e!
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
- Viesti:
Jakke kirjoitti:Mielenkiintoista... Saako muuten kysyä, että onko sulla tietoa siitä miten seurakunnassa suhtaudutaan vaimoosi? Onko sinun erosi vaikuttanut myös vaimon asemaan srk:ssa?
Käsittääkseni vaimoon suhtaudutaan hyvin.Seurakunnassa vaimon asema on edelleen sama kuin ennen eroani.Eroni jälkeen kymmenen vuotta sitten vanhimmat pitivät vaimolle usein ns rohkaisu keskusteluja,nykään enään harvemmin.Syynä näihin keskusteluihin on se,että olen aina välillä kertonut totuuksia vartiotorniseurasta vaimolle.Vaimo on tämän johdosta halunut vanhinten apua.Vanhimmat ovat näin varoittaneet luopioiden vaarasta.
IRTI VARTIOTORNISEURASTA
-
Kun viime kesänä kerroit tilanteestasi, niin jäin jälleen kerran ihmettelemään ihmismielen elastisuutta. Kai se on tämä hienosti nimetty kognitiivinen dissonanssi, joka ottaa vallan. Vaimosi on jatkuvalla koetuksella asian suhteen, taakkaa lisää se, että tunnet jehovantodistajuuden.Japi-40 kirjoitti:Syynä näihin keskusteluihin on se,että olen aina välillä kertonut totuuksia vartiotorniseurasta vaimolle.Vaimo on tämän johdosta halunut vanhinten apua.Vanhimmat ovat näin varoittaneet luopioiden vaarasta.
Tuollainen tilanne ei ole kummallekaan osapuolelle paras mahdollinen, kyllä kai olisi helpointa jos molemmat kävisivät tai olisivat käymättä kinkereillä. Pidän Hammaskeijun siunauksena sitä, että nykyemo on myös ateisti. Ensimmäinen oli nimellisesti luterilainen ja siitä seurasi erinäisiä ongelmia, minä kun olin vielä jehofiili. Näin jälkikäteen huomaan kuinka lapsellinen ja väärässä olin asenteitteni kanssa.
-
- Viesti:
En ole enään paljoakaan kertonut paljastuksia vartiotorniseurasta.Sitä on vaan välillä itse innostunut kun saanut lisää tietoa vartiotorniseuran mädännäisyydestä.Muuten elämämme menee hyvin ja vaimokin antaa aina auliisti.Joskus olen hermostunut kun vaimo on syöttänyt meidän tytölle vartiotorniseuran juttuja.Markku Meilo kirjoitti:Kun viime kesänä kerroit tilanteestasi, niin jäin jälleen kerran ihmettelemään ihmismielen elastisuutta. Kai se on tämä hienosti nimetty kognitiivinen dissonanssi, joka ottaa vallan. Vaimosi on jatkuvalla koetuksella asian suhteen, taakkaa lisää se, että tunnet jehovantodistajuuden.Japi-40 kirjoitti:Syynä näihin keskusteluihin on se,että olen aina välillä kertonut totuuksia vartiotorniseurasta vaimolle.Vaimo on tämän johdosta halunut vanhinten apua.Vanhimmat ovat näin varoittaneet luopioiden vaarasta.
Tuollainen tilanne ei ole kummallekaan osapuolelle paras mahdollinen, kyllä kai olisi helpointa jos molemmat kävisivät tai olisivat käymättä kinkereillä. Pidän Hammaskeijun siunauksena sitä, että nykyemo on myös ateisti. Ensimmäinen oli nimellisesti luterilainen ja siitä seurasi erinäisiä ongelmia, minä kun olin vielä jehofiili. Näin jälkikäteen huomaan kuinka lapsellinen ja väärässä olin asenteitteni kanssa.
-
-
- Eläkeläinen
- Viesti:
- Jaakko Ahvenainen
Minusta ei ainoastaan tunnu, vaan pidän sitä jopa todennäköisenä. Teokraattisen sodankäynnin uusi muoto, kuten puhekielto seurakunan kokouksista kuulluista asioistakin.Japi-40 kirjoitti:Tuntuu siltä,että vanhimmat käyvät lukemassa entisten Jehovan todistajien kirjoituksia netissä.
Saattaisi olla hyvinkin mahdollista, että vanhimmille on annettu ohjeistus seurata "luopiokirjoittelua". Toki tällaisessa ohjeistuksesa saattaa piillä oma vaaransa. Jollakin saattaisi sytyttää

Kenties Beteliin on perustettu oma tiedusteluosasto tätä varten - siellähän sitä on aikaa seurata ja samalla yrittää keksiä kuka kukin on ja varmuudeksi kirjallisesti ohjeistaa seurakuntien esivalvojat ja muut vanhimmat.
- Tony
Ei mitenkään kadehdittava toimi, jos tällaisen virantoimituksen joku on osakseen saanut. Siinä saa olla aikasta 'teokraattinen' kaveri, että pidemmän aikaa kykenee lukemaan luopiopalstoja ja samalla pysyä itselleen ja muille rehellisenä edustamansa uskonnon totuudellisuudesta.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Saattaisi olla hyvinkin mahdollista, että vanhimmille on annettu ohjeistus seurata "luopiokirjoittelua". Toki tällaisessa ohjeistuksesa saattaa piillä oma vaaransa. Jollakin saattaisi sytyttää, mistä saattaisi seurata
![]()
![]()
![]()
, hui, mikä kauhea jo ajatuksenakin.
Kenties Beteliin on perustettu oma tiedusteluosasto tätä varten - siellähän sitä on aikaa seurata ja samalla yrittää keksiä kuka kukin on ja varmuudeksi kirjallisesti ohjeistaa seurakuntien esivalvojat ja muut vanhimmat.
1. Ehkä tällaiseen toimeen kuitenkin valitaan ihminen, jonka koko elämä - 'toimeentuloa' ja ihmissuhteita myöten - on täysin riippuvainen jehovantodistajuudesta. Tällöin se mainittu kognitiivinen dissonanssi pitää edellisen lisäksi huolen siitä, ettei henkilölle kasaannu liikaa epäilyjä.
2. Joka tapauksessa, huolimatta edellisestä spekuloinnistani, uskon että kyseiseen toimeen valittu henkilö tietää jo vartiotorniseuran mädännäisyyden ja mahdottomuuden, mutta ei enää välitä siitä. On huomattavasti leppoisampaa pitää saavutetuista eduista ja asemastaan kiinni, kuin järjestää itselleen vaikeuksia korostamalla turhaan minkään sortin rehellisyyttä.
Mitä luulette, kumpi vaihtoehdoista on todennäköisempi 'nuuskijaosaston vastaavaksi' ?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Minä taas olen täysin vakuuttunut, että lukemisen ohella ainakin yksi kotomainen vanhin on kirjoittanutkin, toki ei omalla nimellään, mutta nippu H2O-kirjoittajia tunnisti vanhimman, minä mukaanlukien.[/quote]Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Minusta ei ainoastaan tunnu, vaan pidän sitä jopa todennäköisenä.
Ajastahan ei ole pula, vaan riittävästä kantista. Englanninkielisestä maailmasta tuo on tuttua ja kyseisten henkilöiden nimiäkin on ollut julki. Minä en keksi mitään syytä miksi Tikkurila ei seuraisi mitä Vt-seurasta kirjoitetaan. Etenkin kun kyse on pienestä ja paikallisesta kieliryhmästä.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Kenties Beteliin on perustettu oma tiedusteluosasto tätä varten - siellähän sitä on aikaa seurata ja samalla yrittää keksiä kuka kukin on ja varmuudeksi kirjallisesti ohjeistaa seurakuntien esivalvojat ja muut vanhimmat.
Useampi englanninkielinen kirjoittaja on paljastunut ja joutunut vaikeuksiin kirjoittelunsa kautta.