Mitä ostaa lahjaksi?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
äänilaiteveli

Mitä ostaa lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja äänilaiteveli »

Joulu lähestyy pikkuhiljaa ja ajattelin siksi kysyä ihmisiltä, mitä pitäisi/kannattaisi/voisi ostaa lahjaksi? Mitä miehelle, ja mitä naiselle. (voi myös kertoa jos ei aio ostaa lahjoja)

Olen todella huono itse keksimään mitään lahjaideoita. Aina ei myöskään viitsisi ostaa sitä hajuvettä tai viinapulloa. Joten sana on vapaa. :)

Itse en sinänsä vietä joulua, mutta parille kaverille kyllä ajattelin lahjan ostaa. Tämä on myös sitä varten että tarvitsen vinkkejä synttärilahjaa varten. :)
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
sorbet

Re: Mitä ostaa lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Siskot tulevat meille joulua viettämään ja päätettiin, että vain lapsille ostetaan lahjat. Menee varmaan ihan lelu linjalle. Muille en sitten lahjoja taida ostellakkaan. Kaksille naapureille leivon varmaan jotain herkullista lahjaksi. Tuttuja ja muita ystäviä muistan postikortilla.

Tämä joulu menee vähillä lahjoilla, ajattelin panostaa ruokaan, joka ei todellakaan tule olemaan perinteistä jouluruokaa vaan kaikenlaista herkullista. Jotain paistia tai filettä, lohta, perunoita jossain muodossa ja jälkiruuaksi oma tekemiä herkkuja suklaasta.

Jos tässä joku joululahja toive pitäisi esittää niin se olisi leffaliput kahdelle, illallis kortti, kotisiivous tai joku lahjakortti. Itellä tavaraa joka lähtöön ja mulla niin erikoinen maku, että helpommalla pääsee jos vaan laittaa lahjakortin kuoreen. Myös itse tehty ruoka tai muu itse tehty leipomus jonka kaveri antaisi lahjaksi ilahduttaisi kovasti. Mies tossa jo jonkin aikaa toivonut pienos lentokonetta/helikopteria lelukaupasta itselleen omiin leikkeihinsä :lol: kun kaverillakin kuulemma on :lol: lelukauppaan suuntaan siis....

Vauvalle ostan varmaan taas sen 10 pakettia...äsken ostin jo kaksi joulu asua, eli mekot asusteineen hänelle. Ajattelin ostaa puisen soitin setin, Dubloja, pari melua pitävää muovista lelua, Aino tossut kokoa 22 ja kaikkea muuta super söpöä. (Tämä äiti näköjään sekoaa aina jouluna :roll: )
nuppu

Viesti Kirjoittaja nuppu »

Peruslahjojahan ovat kaikki viinakset, naisille hyvä punkku tai joku mausteviina, miehille konjakki tai viski. Itse arvostaisin paljon ihan omin käsin tehtyjä asioita, esim. villasukkia, -lapasia, -päähineitä.

Mutta itelläni ainakin on tapana ostaa joululahjoja aina niin, että se jotenkin viittaa kyseisen ihmisen harrastuksiin tai mielenkiinnon kohteisiin. Esim. kalamiehelle voi ostaa jonkun arvokkaamman jigin tms. lukutoukalle jonkun joulun bestsellerin, golfmiehelle vaikkapa mailahupun ja ruoanlaitosta innostuneelle vaikkapa Jamie Olivierin chilimerisuolaa tai joku kiva gourmet-keittokirja.
Henkilökohtaisempia lahjoja esim. omille vanhemmille saa eirikuvan sivuilta, jolloin voi tilata vaikkapa seinäkalenterin lastenlasten valokuvilla, palapelin omista kuvista tai miksei vaikka taulunkin. Netistä löytää myös monenlaisia palveluja, jossa voi teettää t-paitoja, huppareita tai vaikka kahvimukeja joko omalla kuvalla varustettuna tai sitten vaikka jollain tekstillä. Isovanhemmat osaavat arvostaa myös hyvin korkealle lasten itse tekemiä lahjoja, pehmoleluja, kynttilöitä, korurasioita, tauluja...
"Nörtti"-ystävät ovat ilahtuneet pulju.netistä ostamiini lahjoihin... mm. usb-porttiin liitettävään kahvimukin lämmittimeen yms. :wink: Muitakin kivoja pikkulahjoja tuolta sivustolta löytyy.

Lasten lahjat ovat usein vaikeimpia ostaa. Ihan vauvaperheeseen voi ostaa vaippoja, vaatteita yms, mutta tuosta 2-4 vuoteen menevät hyvin dublot, muovailuvahat, lelufigurit, palapelit ja kuvakirjat. 4-11 vuoteen sitten painoarvoa on sitten näissä aina kulloisissakin muotileluissa joita taitaa tytöillä olla tällähetkellä petshopit, my little ponyt ja kaikenlaiset factoryt. Pojilla taas gormitit, pokemonit, turtlesit ja arvokkaimpina kestosuosikit eli legot. Teini-ikäinen alkaa ollakin jo siinä iässä, että peliaikaa WOW:iin tai joku peli, musiikkilevy ja lahjakortit ovat kovassa huudossa. Varmaan näin mp3 aikakautena vois ostaa jonkun latauslahjakortin johonkin netin musiikkikauppaan.

Lahjakortit tosin varmaan purevat myös perheen naisväkeen. Yhdyn sorbettiin ja sanon, että lahjakortti vaikkapa hierontaan, manikyyriin, pedikyyriin tai ihan mihin tahansa hemmotteluhoitoon olisi todella toivottu lahja! Samoin vaikkapa kevätsiivous ikkunanpesuineen joltain kotipalvelufirmalta olisi ihanaa. Lahjakortteja voi myös tehdä itse, vaikkapa luvata kolmena kertana lastenhoidon siksi aikaa kun isä ja äiti haluavat käydä yhdessä jossakin, tai itse voi luvata myöskin vaikkapa pestä ikkunat ja siivota varaston.

Mä nautin nimenomaa jouluna siitä, että pääsee ostelemaan kaikille lahjoja. Ei ole niinkään väliksi saanko niitä lahjoja itse, kunhan saan niitä itse antaa muille. :)
äänilaiteveli

nuppu kirjoitti: Mä nautin nimenomaa jouluna siitä, että pääsee ostelemaan kaikille lahjoja. Ei ole niinkään väliksi saanko niitä lahjoja itse, kunhan saan niitä itse antaa muille. :)
Onnelisempaa on antaa kuin saada. Hmmm.. olisinkohan kuullut tuon joskus aikaisemmin..? 8)
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

äänilaiteveli kirjoitti:Tämä on myös sitä varten että tarvitsen vinkkejä synttärilahjaa varten. :)
Itse ostan Anthony de Mellon "Havahtuminen". en ole lukenut kirjaa vielä edes kokonaan kun päätin että sen voi antaa lahjaksi. Suosittelen tietysti sen lukemista itse kullekin.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Oikeaan osuvan lahjan ostaminen, erityisesti naiselle, on yksi haastavimpia tehtäviä mitä homo sapiens on lajihistoriansa aikana kohdannut.

Olin joskus rohkea ja koitin miettiä mistä toinen oikeasti saisi kicksejä.
Nykyään ostan aikuisille kiltisti viinaa, lahjakortteja ja dvd-bokseja.
Lapset on helppoja kun ne kertovat tarvittavan lahjavaihtoehtoreservin ihan pyytämättäkin.
And Justice For All
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Italialaiset ovat keksineet nerokkaan rahastamiskorun. Nomination-koru on siitä kiitollinen, että siihen voi ostaa lähes loputtomasti uusia paloja (= todella nerokasta rahastamista italialaisilta). Näin ei joudu koskaan tilanteeseen, jossa ei millään keksi mitä puolisolle ostaa lahjaksi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
hevsku91

Viesti Kirjoittaja hevsku91 »

itse ainakin ostan 15v pikkuveljelle joko lahajkortin tai skeitti kamaa ja ei sit oiekn muita olekkaan joille ostaa=)
vapaus on ihanaa
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tony Syrjänen kirjoitti:Italialaiset ovat keksineet nerokkaan rahastamiskorun. Nomination-koru on siitä kiitollinen, että siihen voi ostaa lähes loputtomasti uusia paloja (= todella nerokasta rahastamista italialaisilta). Näin ei joudu koskaan tilanteeseen, jossa ei millään keksi mitä puolisolle ostaa lahjaksi.
Tämä on todellakin loistavaksi todettu idea. Siinäkin mielessä hyvä, että hommaan voi sijoittaa hyvinkin monenlaisia summia. Osa paloista maksaa useita kymppejä, jopa lähemmäs satasta, osa vain 10-20 euroa.

No mutta: Itse ajattelin naisihmistä (jolla on jo miltei kaikkea) lahjoa lahjuskortilla johonkin vielä määrittelemättömään liikkeeseen tai mahdollisesti vaattehilla, kun sattuu olemaan niin, että tunnen kyseisen ihmisen (vaativahkon) maun varsin hyvin. Lapsille pukki tuo varmaankin Nintendo Wiin.

Itselleni olen kieltänyt ainakaan vaatteita ostamasta, koska on kiusallista saada vaatekappale, josta ei sitten ihan kybällä tykkäiskään. Jotain tekniikkaa tulee kenties itse itselleni ostettua. Eihän esim. PS3:n hankkimisessa tässäkään iässä olisi mitään lapsellista? :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Massetar

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Lukemista harrastavalle ihmiselle Ilkka Remeksen uusin teos.

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Re ... 5249396773
äänilaiteveli

Jakke kirjoitti:Itselleni olen kieltänyt ainakaan vaatteita ostamasta, koska on kiusallista saada vaatekappale, josta ei sitten ihan kybällä tykkäiskään. Jotain tekniikkaa tulee kenties itse itselleni ostettua. Eihän esim. PS3:n hankkimisessa tässäkään iässä olisi mitään lapsellista? :wink:
Joo, ite tiedän yhen kuka on yli +50 ja tykittää silti ihan täpinöissään nindendo wiitä ja pleikkaria. Joten ei syytä huoleen. :)
Viimeksi muokannut Tony, 03.12.2009 06:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta vähän muoksittu
Vastaa Viestiin