Jt-statuksesi?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Statuksesi?

edelleen Jt
5
12%
"toimeton"/poisjäänyt
5
12%
erotettu
9
22%
eronnut
14
34%
en ole koskaan ollutkaan kastettu Jt
8
20%

Ääniä yhteensä: 41

Yleisönpalvoja

Jt-statuksesi?

Viesti Kirjoittaja Yleisönpalvoja »

Peruskysely.
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Toimeton/poisjäänyt, sosiaalisten suhteiden säilyttämisen vuoksi. Tosin eroaminen ei ole kynnyskysymys jos vain hyvä syy löytyy :)
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Eronnut. Halusin oppia tuntemaan tulevan vaimoni aikuisten oikeasti ennen avioliittoa. Vartiotorniseuran vaatimus seurustelusta, tai itseasiassa sen leikkimisestä ei koskaan sopinut minulle. Suhtaudun avioliittoon sen vaatimalla vakavuudella, eikä aikomukseni ollut koskaan rynniä naimisiin pelkästä naimisen riemusta. Päätöstä vauhditti uskonpuute ja se etten halunnut enää esittää jehovantodistajaa, jota en sydämessäni kuitenkaan ollut. Joten, mitä hyötyä tuosta todistajuudesta silloin kenellekään olisi?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Johanneksen poika
Viesti:

Erotettu

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Minut on erotettu, mutta minulle ei ole kerrottu varsinaista syytä. Oikeuskomitean veljet eivät sitä pyydettäessäkään kertoneet: "meillä ei ole enää valtuuksia keskustella, me tulimme vain ilmoittamaan", tuumasi Raimo Lahtinen, Espoo-Eteläisen seurakunnan kuning.... eiku esivalvoja.

Komitean veljet tulevat kertomaan erottamisesta Johanneksen pojan kotiin
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Jehovan todistajaksi kasvatettu ja ihan itse eronnut.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

En ole koskaan ollut kastettu Seuran kuvainnollisen aivopultin omaava henkilö.

Enkä myöskään ole kunnostautunut Seuran kuvainnollisena verkostomarkkinointi-uskontoliiketoiminta-yhteisön värvääjänä.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Kovanyrkki

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pahkeinen

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

Jt perheeseen syntynyt "Saatanan lapsi" kuten vanhempani toisinaan nimittelivät. En sitten jostakin kumman syystä liittynyt koskaan tuohon kerhoon, onneksi.
gloo

Viesti Kirjoittaja gloo »

Oon jii tee. \o/ Menkääs gehennaa maailmalliset.
"Suppose we've chosen the wrong god. Every time we go to church we're just making him madder and madder"
-Homer Simpson
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

gloo kirjoitti:Oon jii tee. \o/ Menkääs gehennaa maailmalliset.
Tekopyhyys kunniaan. Profiilisi mukaan olet rekannut jo ennen palstan avaamista yleisölle ;)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Ninth

Viesti Kirjoittaja Ninth »

"Syntymäjeppula", kastamaton julistaja. Voiko kastamaton olla toimettomana seurakunnan kirjoilla? Olen nääs hiipunut pois (tajuamattani erittäin taitavasti), enkä ole pariin vuoteen ollut mukana seuran toiminnassa.

JT-tuttavat saavat kätevästi täytettä raporttiin kun tuovat meikälle lehtiä, ja yrittävätpä innostaa tutkimaankin.
Nezumi

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Melkein syntymä-jt..nykyään lähinnä toimeton/muuten vaan hiipunut..yksi taho tosin yrittää edelleen innostaa (=pelotella/kiristää/jne) käymään kokouksissa ja mukaan ylipäätään.

Saanut niin ikään kuulla olevani milloin mitäkin vaikka mukana vielä roikunkin. Sitä en tosin muista onko tuota "Saatanan lapsi" termiä tullut, mutta noin muuten aika laaja skaala.. :roll:
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Lapsesta asti minua kasvatettiin kunnon jehovantodistajaksi, mutta hyvästä alusta huolimatta lopulta aika huonolla menestyksellä. Seurasin mallina Jeesusta ja otin kantaakseni muitten synnit. Toisin sanoen tein syntejä koko seurakunnan edestä ja kun sitten tunnustin vanhimmille niin erotushan siitä seurasi. Eli olen erotettu ja kaikilla jt- mittapuilla mitattuna ihan aiheesta.

Takaisin en mene vaikka kerran vuodessa pyydettäisiin. Eipä toisaalta ole tähän mennessä vielä pyydetty.
Let me go Master I hate you so
troyen

Viesti Kirjoittaja troyen »

Olen eronnut.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

pahkeinen kirjoitti:Jt perheeseen syntynyt "Saatanan lapsi" kuten vanhempani toisinaan nimittelivät. En sitten jostakin kumman syystä liittynyt koskaan tuohon kerhoon, onneksi.
Aika rankka heitto tuollainen "Saatanan lapseksi" nimittäminen. Jos minulle olisi noin sanottu, niin en olis malttanut olla heittämättä pientä piikkiä äitini suuntaan. Että missäs vaiheessa tämä Saatanan kanssa pariutuminen on mahtanut tapahtua tjsp... :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin