Kiihottava synnin tunne.

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli

Kiihottava synnin tunne.

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Saattaa olla että olen hieman kieroutuneempi kuin muut ihmiset, mutta JT-ajoilta on jäänyt mieleen kiihottava synnin tunne.

Kun olin nuori, niin oikein odotin konveteissa puheita joissa kerrottiin Hevimusiikin vaaroista taikka alusvaatemainosten irstaudesta. Tuntui jotenkin älyttömän hienolta kun joku vieras ihminen luetteli syntejäni lavalta. Varmaan vieruskaveritkin huomasivat kun pääsin rypemään syntisyydessäni.

Onkohan ilmiölle jotain tieteellistä selitystä?
Let me go Master I hate you so
Suurenmoinen etu

Re: Kiihottava synnin tunne.

Viesti Kirjoittaja Suurenmoinen etu »

Minusta oli aina upeaa päästä konventista kotiin, oli huojentunut ja vapautunut olo ja paheet innostivat enemmän. Vähän samanlainen keventyneisyys kuin hammaslääkärin jälkeen. Taivas oli sinisempi, ruoho tuoksui mehevämmältä. Riisuin kiristävät konventtivaatteet, korkkasin oluen ja panin tupakaksi.
Konventissa istuminen kuumana kesäpäivänä oli tietysti tukalaa. Mutta mielikuvitus tuli avuksi. Sopimattomat ajatukset rehottivat ja välillä oli vaikea pitää naama peruslukemilla. Yhdyin taputuksiin kuten muut, mutta sisälläni huudahtelin: "Plushyvä! Kaksoisplushyvä!" (varmasti useimmille tuttu kirjallinen viittaus)
Joo, olihan se kieroutunutta. Mutta se oli inhimillisen ihmisen selviytymiskeino mahdottomassa tilanteessa.
Joskus jopa kaipaan noiden sairaiden aikojen mielenkiintoisia ristivalotuksia. Sitäpaitsi minulla oli onni omistaa joku tai joitakin veljiä, jotka ymmärsivät komiikkaa ja satiiria. Tai sitten minä vain tahdoin uskoa niin, koska lopulta olin yksin.
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Itse olen ainakin joutunut oikein miettimään mikä oikeesti on väärin ja mikä olisi oikeesti "syntiä". Mulla on sellanen raja, että kaikki mikä on laitonta tänä päivänä on väärin ja jos joku haluaa olla tiukempi jossain asiassa on se oma valinta. Synnillä pelottelu on kieroa. Onhan esim. sillä hevillä omat hyvät puolensa. Saattaa olla jollekkin keino purkaa agressioita.
On mullakin noi ajatukset harhaillu ties missä... :roll:
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Joku muistaa ehkä Turun suunnalta(?) olevan piirivalvojan, joka sai näistä aiheista kiihotettua itsensä pyhään vihaan.

Parhaiten muistan tästä ajoittain tuolissa selkävaivansa takia puhuvan vanhimman sen, miten hän arveli nuorten katselevan MTV:ltä naisia jotka hyväilevät itseään rytmin tahtiin eroottisesti. Puheen jälkeen piti oikein käydä katselemassa miten sinänsä tylsissä MTV:n hip-hop-videoissa hyväillään ja mistä. Kuulosti eroottisemmalta kuin oli.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vieraas kirjoitti:Kuulosti eroottisemmalta kuin oli.
Taisi olla TV:n Punaisessa langassa se suorapuheinen entinen lestadiolaismies, joka etäännyttyään lestadiolaisuudesta huomasi suureksi yllätyksekseen, että hänelle opetetun kaikkialla (=lestadiolaisuuden ulkopuolella tietysti) vaanivan sukupuolisynnin harjoittaminen olikin vasta-alkajalle vaikeampaa kuin seurakunnassa oli annettu ymmärtää.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieraas

Markku Meilo kirjoitti:sukupuolisynnin harjoittaminen olikin vasta-alkajalle vaikeampaa kuin seurakunnassa oli annettu ymmärtää.
Olen jälkikäteen katkera Totuudelle™ siitä, miten vähän vapaata seksiä "maailmassa" on tarjolla. Vastapuoli on yleensä joko a) ruma, b) tukevassa humalassa tai c) vaatii rahaa. Vartiotorni-lehti tulisi ilmiantaa kuluttajaviranomaisille harhaanjohtavasta mainonnasta.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieraas kirjoitti:Olen jälkikäteen katkera Totuudelle™ siitä, miten vähän vapaata seksiä "maailmassa" on tarjolla. Vastapuoli on yleensä joko a) ruma, b) tukevassa humalassa tai c) vaatii rahaa. Vartiotorni-lehti tulisi ilmiantaa kuluttajaviranomaisille harhaanjohtavasta mainonnasta.
Samaa asiaa itse olen mielessäni usein naureskellut. Ihan kuin saaminen olisi hyvin helppoa tällaiselle maailmalliselle kuin minä olen. Ehkä sitten Jt-porukoissa on omat säännöt ja sisaret helpommin vieteltävissä, mutta ei tosiaan ole täällä pahassa maailmassa sitä ongelmaa, että syntiä pääsisi harjoittamaan liian helposti! Vartiotorni antaa asioista hyvin yksinkertaisen ja helpon kuvan... Joskus salaa toivoo, että se olisi niin helppoa, kuin seuran julkaisut antavat ymmärtää.

JK
Vieraas

Vieras kirjoitti:ei tosiaan ole täällä pahassa maailmassa sitä ongelmaa, että syntiä pääsisi harjoittamaan liian helposti! Vartiotorni antaa asioista hyvin yksinkertaisen ja helpon kuvan...
Käyhän se helposti, jos on käteistä rahaa ja mieluiten asunto. :) Kokemattomille JT-poikamiehille voin antaa kuuman vinkin: käykää Mannerheimintiellä Baker's-nimisessä ravintolassa, josta poistutte valomerkin aikaan ns. snagarijonoon eli hampurilaista ostamaan. Itselleni tuli ko. jonossa kahdesti venäläinen ammatinharjoittaja kysymään "hjaluatko rjakashtella kanssani?". Isolla kirkolla on tietysti myös pari paikkaa, joissa pääsee näkemään naisia alastomina, mutta siellä saattaa nykyään vierailla myös polliisi. Ja se olisi ehkä vähän liikaa nuhteettomalle JT-miehelle.

EDIT: tuhra tavu poistettu.
ajoulupukisti

Viesti Kirjoittaja ajoulupukisti »

Vieraas kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:sukupuolisynnin harjoittaminen olikin vasta-alkajalle vaikeampaa kuin seurakunnassa oli annettu ymmärtää.
Olen jälkikäteen katkera Totuudelle™ siitä, miten vähän vapaata seksiä "maailmassa" on tarjolla. Vastapuoli on yleensä joko a) ruma, b) tukevassa humalassa tai c) vaatii rahaa. Vartiotorni-lehti tulisi ilmiantaa kuluttajaviranomaisille harhaanjohtavasta mainonnasta.
:lol:

I sold my soul to satan, so where is my money and pussy????
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieraas kirjoitti:Olen jälkikäteen katkera Totuudelle™ siitä, miten vähän vapaata seksiä "maailmassa" on tarjolla. Vastapuoli on yleensä joko a) ruma, b) tukevassa humalassa tai c) vaatii rahaa. Vartiotorni-lehti tulisi ilmiantaa kuluttajaviranomaisille harhaanjohtavasta mainonnasta.
d) omaa sankkerin, satiaiset, syyhyn, klamydian, kupan, tippurin, c-hepan ja hivin...
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Vähän mennään aivuraiteille aloituksesta, mutta aika samanlaisia tuntemuksia on itsellänikin lahkon ulkopuolisesta elämästä. Erotuksen jälkeen paukkasin baariin ja ajattelin että naiset tappelee miusta, mutta ei se ihan niin mennyt. Aika ärsyttäviä pihtareita olivat ne paholaisen orjattaret.
Let me go Master I hate you so
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ei oo poijaat elämä helppoa, vanhoilla varsinkaan. Menee kuin Juha Wattín laulussa "Matkalla pohjoiseen". :D
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Mikähän se oikeastaan on sitä syntiä, kun avioliitossa olevat jt:t tekevät sängyssä makkarissa niitä samoja asioita kuin maailmalliset avio- tai avoliitossa olevat ihmiset?
Vai onko se jotenkin määritelty että mitä saa sängyssä puuhailla avioliitossa ja mitä ei?
Nämä ovat vaikeita asioita?

Maailmallisten keskuudessa tämä onkin helppoa kun on vain yksi sääntö: tehkää mitä mieleen juolahtaa,kunhan ketään ei vahingoiteta, eikä raiskata, eikä lapsiin sekaannuta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Vai onko se jotenkin määritelty että mitä saa sängyssä puuhailla avioliitossa ja mitä ei?
Kyllä vaan on määritelty, muistelkaamme vaikka tätä:
Ei ole suinkaan kristillisen seurakunnan vanhimpien eikä keidenkään muidenkaan velvollisuus tunkeutua avioparien yksityiselämään. Mutta jos heidän tietoonsa tulee vastaisuudessa törkeän luonnotonta käytöstä, kuten yhdyntää suun tai peräaukon kautta, niin vanhimpien tulee toimia tilanteen oikaisemiseksi ennen kuin suurempaa vahinkoa seuraa, samoin kuin he menettelevät muidenkin väärintekojen suhteen. Heidän huolenaan on luonnollisesti yrittää auttaa niitä, jotka menevät harhaan ja ovat joutuneet ”perkeleen pauloihin”. (2. Tim. 2:26) Mutta jos jotkut osoittavat tahallisesti halveksuntaa Jehova Jumalan avioliittojärjestelyjä kohtaan, niin käy välttämättömäksi poistaa heidät seurakunnasta vaarallisena ”hapatuksena”, joka voisi saastuttaa toisia. – 1. Kor. 5:6, 11–13. (Vartiotorni 15. kesäkuuta 1973 sivut 294-295)
Nämä ovat vaikeita asioita?
Ovat vaikeita asioita, se on jo helppo havaita siitäkin, että Jehovakaan ei ole osannut kerralla päättää mitä ajattelee oraali- sekä anaaliasioista. Jehovahan lievensi myöhemmin tuota maanpäällisen viestintäkanavansa kautta antamaansa ohjeistusta.
Maailmallisten keskuudessa tämä onkin helppoa kun on vain yksi sääntö: tehkää mitä mieleen juolahtaa,kunhan ketään ei vahingoiteta, eikä raiskata, eikä lapsiin sekaannuta.
Joo, mutta nämä maailmalliset eivät kauaa saa elää normaalielämäänsä, pian he kaikki kuolevat ennenaikaisesti mitä hirvittävimmällä tavalla - tai sitten ei.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Niin ja vielä sekin asia, että jotkut jt-sisaret eivät saa tyydytystä velmu-veljen hätäisistä 58 sekunnin pikapanoista.

Silloin voisi olla aiheellista hilautua vähän alemmas siinä lähetyssaarnaaja asennossa ja nuolla vähän muutakin kuin sisaren naamaa.

Tällainen ohje sopisi esittää vt-filosofiassa, niin sisaret tulisivat tyydytetyiksi.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin