Tonyn kanssa yhdyn siihen, että pedofiili asioita ei olisi pitänyt salailla lainkaan. Se, että sanotaan, ettei sellaista tapahdu ei ole sopivaa järjestön imagolle missään tapauksessa.
Ja nimimerkki Luopiolle muutama sananen. Kuten yllä kerroin, olen käynyt samat läpi. On erittäin raskasta mitä olet joutunut kokemaan. Enkä vähättele lainkaan kokemuksiasi. Raskasta sinulle aivan takuulla. Mutta näitä samanlaisia asioita tapahtuu ympäri maailmaa. Mutta kun tulkinta Jehovan todistajilla tässä erottamisasiassa on sellainen kuin se nykyisen näkemyksen mukaan on, se on vaikea asia jokaiselle näiden kanssa kamppaileville. Eikö kuitenkin Jehovan tahdon tekeminen ja häneen luottaminen ole se kaikkein tärkein asia elämässä, eikä niinkään se, mitä ihmiset sinusta ajattelevat? Vaikeita juttuja nämä ovat joo. Ja miten sitten tulkitaan kohta Raamatussa, missä puhtaan erotetuista ja heidän kanssa syömisestä. Voisi olla uusi keskustelu aihe jossain välissä ehkä?
Tunnen erään entisen JT:n, jota kohdeltiin kaltoin Espoon seurakunnassa. Hänen tilanteessaan kysymys oli hänen erotetusta tyttärestään, johon ei olisi saanut pitää yhteyttä. Koko valtaisa tapahtumavyöry, joka lopulta kosketti monia ihmisiä alkoi siitä. Kyseinen veli yritti selvittää asiaa seurakunnan vanhinten kanssa useaan otteeseen, mutta tuloksetta.
Tässä tapauksessa vanhimmat eivät toimineet hyvän maun mukaisella teokraattisella tavalla.
Mutta siitä minä henkilökohtaisesti pystyn iloitsemaan, että en ole antanut näiden asioiden ja tapahtumien vaikuttaa itseeni kielteisellä tavalla. Tottakai ne vaikuttivat aluksi ja elämä oli ja on edelleenkin vaikeaa.
Jehovan järjestön arvostelemisen tielle en ole koskaan lähtenyt. Se ei ole oikea tapa. Tämä on VAIN MINUN MIElIPITEENI. Ja moni teistä ajattelee taas toisin ja kunnioitan jokaisen mielipidettä ja tekemiään valintoja, Ne eivät kuulu minulle.
Olen huomannut, että on suorastaan typerää alkaa taistelemaan järjestöä vastaan, koska uskon edelleen, että se on Kristuksen ohjauksessa, ja se on hengellinen kotimme. Mihinkä muualle menisin, jossa voisin täyttää hengelliset tarpeeni? En mihinkään. Pakenisinko uskontoihin, jotka ovat terästetty hengellisellä votkalla ja alkaisin paasata helvetin piinasta ja kummallisesta kolmiyhteisestä valkopartaisesta kaverista, jota sanotaan Jumalaksi. Hän on kuitenkin yksi vaikka on kolmessa osassa..... luulen, että monikaan veljes-seuraan kirjoittava entinen todistaja ei ole etsinyt tai löytänyt itselleen uutta hengellistä kohtaamispaikkaa Jehovan todistaja vuosiensa jälkeen. Olenko väärässä? Korjatkaa ihmeessä jos tietoni on väärää!
Jokatapauksessa minulla on lämpimiä kokemuksia seurakunnan vanhimpia ja järjestöä kohtaan. Itse minä elämäni sössin eikä kukaan muu. Miksi heittäisin likavettä kenenkään toisen niskaan, jos tse olen syyllinen tekemiini synteihin? Haluan luottaa siihen, että Herramme Jeesus Kristus on edelleen kiinnostunut siitä, miten ja kuinka asioita hänen valvonnassaan olevissa seurakunnissa hoidetaan. Ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan loppupuolella iäkäs veljemme Johannes sai näyn Patmoksella, jossa itse Jeesus antoi Jumallisia neuvoja seitsemälle seurakunnalle. Aivan samoin on tänään. Luotan 100%sesti siihen, että aikanaan Jeesus Kristus antaa oikeudenmukaisen tuomion, kuinka ja millä tavalla asioita hänen maallisissa seurakunnissaan on hoidettu ja hoidetaan. On täysin selvää että hyvistä aikeistaan huolimatta seurakunnan vanhimmat tekevät virheitä eikä asioita aina ole osattu hoitaa niin, kuten olisi ehkä pitänyt. Ihminen on kuitenkin epätäydellinen. Onneksi Jeesuksen tulenväriset silmät näkevät kaiken. Aikanaan kuten sanoin, saamme jokainen tekojemme mukaan.
Muistoni seurakunta ajoiltani ovat pelkästään positiiviset. Sain aina apua ihanilta seurakuntani silloisilta vanhimmilta, joista osa on jo varmasti kuollut. En oo nähnyt heitä vuosikymmeniin. Ystävät olivat luotettavia ja tukivat aina, kun tarvitsin jonkinlaista apua. Minulle se hengellinen ravinto, jota sain ei ollut "pakkopullaa", vaan kunnollista ja ravitsevaa kaurapuuroa, joka antoi ruista ranteeseen. Kuin taivaallista mannaa ainakin minulle. Olemme joka tapauksessa ollessamme mukana JT:na saaneet erinomaista hengellistä ravintoa, vaikka kaikkea ei aina ole ymmärretty aluksi oikein. Mutta korjauksia on järjestön osalta tehty kun asioita on ymmärretty enemmän. Eikö tämä ole iloitsemisen aihe, että ymmärrys lisääntyy. Samaa ei voi sanoa muista kristillisistä suunnista.
Lopuksi Polyesterille. Minkälaisessa uskonnossa sinusta omatunto voi kehittyä mistä mainitsit? Anteeksi että poikkean teemasta. Tiedän, että uskot johonkin edelleen. Mikä on sinun henkireikäsi näkymättömiin asioihin? Uskon, että kaikki tarvitsevat jotakin muuta pysyvämpää tarkoitusta itselleen, kuin askillisen röökii, sixpäkin kolmosta tai mukavan sekavuustilan viikonlopun rellastamisen jälkeen mistä ei kuitenkaan muista mitään.
Epilogi: Jokainen seksuaalinen rikos pitää mielestäni ilmoittaa seurakunnissa eikä salailun linja aiheuta kuin huonoa mainetta ja rahallisia menetyksiä. Vaikka on omaksunut totuuden, se ei ole automaatio eli automaattinen suoja, jos päästää sisäisen pimeän maailmansa tuulet valloilleen, sillä ne johtavat sisäisten halujen maailmaa kuin virta. Elämä ei ole helppoa tänä aikana, kun kaikkea seksiin liittyvää toksista mannaa on runsain mitoin saatavissa. Taikasana on tietokoneen "enter". Painanko vai en?