Mitäs kokkasit tänään -ketju ?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Bergerac

Mitäs kokkasit tänään -ketju ?

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

"Valvomisen" jälkeen 08.45 ylös ja hervoton suolasen nälkä:

Kahvipannu porisemaan.

Pannu lämpiämään ja muutaman munan "munakkaan töhnä" johon paljon metwurstia,suolakurkkua,paprikan jämä ja ruisleipää pieninä muserretuina paloina+mitä sitten käteen osuikaan mausteet. Loppuvaiheessa vielä juustosiivuja päälle sulamaan.
Kuumalle pannulle vielä pekonisiivut käristymään.

Kyytipojaksi piimää ja "jälkkäriksi" puolukkajogurtti ja kahvi. Toimi ihan yes.
Kuva
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

En pysty koskaan vetämään sapuskaa kankkusessa. Katsotaan sitten huomenna uudelleen.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
hijt

Viesti Kirjoittaja hijt »

Kankkusessa ei auta mikään niin hyvin kuin tuorepuristettu appelsiinimehu, rapeaksi paistetut pekonisiivut ja hyvin suolattu munakokkeli sekä kahvia tai vaihtoehtoisesti Earl Grey-teetä hunajalla, mmm.... ai niin ja valkosipulitäytteiset oliivit on kans hyvä kankkusenkarkottaja.
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Olin tuossa emännän apumiehenä keittiössä.

Kohta olisi luvassa lihamureketta perunamuusilla ja valkokastikkeella. Jälkkäriksi omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta päälle 8)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
sorbet

eilen&tänään

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Ukko on niin suklaan perään ja eilen sen teki taas mieli jotain suklaista niin opetin sen tekemään suklaakakun. Hienosti onnistui :D istuttiin sohvalla illalla syömässä lämmintä suklaakakkua ja kylmää juuri vispattua kermavaahtoa sen kaverina, nam. Itse ajattelin kohta syödä jalostajan hernekeittoa, se on ollut lemppari ruokaa lapsesta asti. Ja näin flunssassa ollessa toimii hyvänä lohtu ruokana kun kaikki on kurjaa kun tauti jyllää. Sinappia unohdin ostaa, mutta eiköhän se mene tällä kertaa alas ilmankin, toivotaan.

Yksi suosikki naposteltava viikonlopun ratoksi on seuraavanlainen:ranskanleipä viipaleiksi ja pellille, päälle punaista pestoa ja basilikan lehtiä sekä murskattua valkosipulia. Seuraavaksi niiden päälle viipaloituja kirsikkatomaatteja ja mozzarella juustoraastetta. Hetki uunissa ja sen jälkeen pääsee herkuttelemaan.
Taskulamppu

Viesti Kirjoittaja Taskulamppu »

Tänään en jaksanut kokata yhtään mitään. Mies söi eiliset risotonjämät, itse ostin itselleni kallista riistohintaista einestä.

Tuli kyllä maukasta risottoa eilen. Paistelin kattilassa runsaassa voissa (kyllä, kattilassa!) sipulia, jauhelihaa ja herkkusieniä. Kun ne olivat kypsiä, lisäsin riisin ja kuullotin hetken. Sitten lisäilin lihalientä (jossa oli lihaliemikuutio ja vähän fondia) pienissä erissä, sekoittelin risottoa ja aina kun yksi erä oli imeytynyt, lisäsin lisää nestettä. Tätä jatkoin kunnes riisi oli kypsää.

Tällä tavalla sekoitellessa riisistä irtoaa tärkkelystä ja koko höskästä tulee mukavan kermaista ilman kermaa. Hyvä risotto oli. 8)

Täytyisi jaksaa useammin kokata, harmi vaan että menee usein sille eineslinjalle.
am-ha·’a’rets

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Ruokakeskustelu... jeee!! :D

Maailman paras aamiainen.

2 Luomu/omegamunaa paistettuna "sunshine up". Päälle ripaus oikeaa merisuolaa (maldon) tai ruususuolaa.

Lisukkeena kuullotettuja vihanneksia, kasviksia (Paprikaa, shalottisipulia, herkkusieniä tai mitä kaapista sattuu löytymään) ja saksalaista bratwurstia tai pekonia. Vihannekset pilkotaan mukavan kokoisiksi suupaloiksi ja samoin bratwursti/pekoni siivuiksi. Pannu kuumaksi ja ensin vihannekset (paitsi herkkusienet) kuullottumaan. Vihannesten sekaan murskataan puolikas kiinalainen valkosipuli. Kun kasvikset ovat pehmenneet niin sekaan laitetaan tuoreita yrttejä omasta pihasta (oreganoa, basilikaa, timjamia ja mitä nyt sattuu löytymään). Seuraavaksi pilkotut makkarat/pekoni ja antaa ruskistua ihan kunnolla miedolla lämmöllä. Sienet kannattaa lisätä vasta viimeiseksi muuten ne menevät ihan mössöksi. Ja ennen sienten laittamista kannattaa lisätä öljyä pannulle koska sienet imevät pannun kuivaksi. Samaan aikaan toisella pannulla paistetaan munat.

Kaikki paistetaan ihan oikeassa voissa ja viimeistellään vastarouhitulla mustapippurilla.

Vaihtelun vuoksi joskus en paistakkaan munia suoraan vaan kulhossa vatkaan munien sekaan desin luomukermaa (maistuu muuten 1000 kertaa paremmalle kuin peruskermat) ja juustoraastetta.

Ja kaikille vielä sellainen pikku vinkki, että se munapannu kannattaa pitää erillään kaikista muista ruoista. Minulla on tuollainen tefalin 22 senttinen "lettupannu". Ylivoimainen munien paistamiseen. Ei jää kiinni. Ja tietysti pitää muistaa se, ettei paahda täysillä. Laittaa kolmosen silmään ja on kärsivällinen niin tulee hyvä lopputulos. :D
"Life is what You make of it."
Aamu

Re: Mitäs kokkasit tänään -ketju ?

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Pistinpä tänä kankkus-Aamuna tämän ketjun vihjeitä testiin, ja perinteisen aurajuustorullakebabin sijaan kokkasin suunnilleen tätä
Bergerac kirjoitti:muutaman munan "munakkaan töhnä" johon paljon metwurstia,suolakurkkua,paprikan jämä ja ruisleipää pieninä muserretuina paloina+mitä sitten käteen osuikaan
+helvetisti sipulia ja lautasen reunalle vielä joululta tähteeksi jäänyttä etikkaista raparperipikkelsiä. Njam. Hyvin toimi.

Vaikka olen vannoutunut pannukahvin ystävä ja suurkuluttaja (käytössä aito 50-luvun bakeliittikahvainen pannu), krapulassa en kestä kahvia. Niinpä valitsin teepannukokoelmastani lasittamattoman punasavisen ja haudutin hellästi Earl Greytä, matéta ja kuivattua siankärsämöä. Jo alkaa helpottaa. 8)
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Kylläpäs teillä luopioilla on hienostuneet kankkusen karkoitus pöperöt. Olimme eilen katsastamassa Remun nykyisen Hurriganesin ja siitä tuli pää kipeäksi, vaikkei liiemmin mallasta kippaillutkaan.

Kohmelo tulee perinteisesti häädettyä kotimaista pizzakulttuuria tukemalla. Toki jääkaapin antimilla viritelty munakas toimii myös.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Wonderman

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Bergerac kirjoitti:"Valvomisen" jälkeen 08.45 ylös ja hervoton suolasen nälkä:

Kahvipannu porisemaan.

Pannu lämpiämään ja muutaman munan "munakkaan töhnä" johon paljon metwurstia,suolakurkkua,paprikan jämä ja ruisleipää pieninä muserretuina paloina+mitä sitten käteen osuikaan mausteet. Loppuvaiheessa vielä juustosiivuja päälle sulamaan.
Kuumalle pannulle vielä pekonisiivut käristymään.

Kyytipojaksi piimää ja "jälkkäriksi" puolukkajogurtti ja kahvi. Toimi ihan yes.
Kuva

vähä aikaa sitten söin wokkia kasviksilla ja cous cous:lla, pistin myös sekaan alpron maustamatonta soijajugurttia. Tofua olisi kiva ollut paistaa mukaan mutta sitä ei nyt ollut.
Leivänpäälle en nyt pistänyt muutakuin keiju margariinia, mutta yleensä pistän kasviksia, perinteisesti tomaattia ja kurkkua, joskus aurinkokuivattuja tomaattejakin. Aamulla söin mysliä kauramaidon kera, lisäksi leipää ja soijasuklaajuoma..kamalasti en ole uskaltanut syödä koska eilen olin vielä mahataudissa :(
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Ei jaksanut kokkailla kun on olevinaan niin perkeleen kuuma.

Kaupan kuumatiskiltä sopiva satsi mustista ja kotojääkaapista puolukkahillo sekä sinappi. Kyytipoikana ja jatkopoikana natsi-vettä ja grafenwalderia.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
mana

Viesti Kirjoittaja mana »

Tykkäisin kyllä tehä ruokaa, mutta siitä tulee aina niin sikana tiskiä ettei melkeen koskaan jaksa kun tiedän että mulla ne tiskit lojuu sitte vähintään viikon pesemättä. Musta on muutenki tullu ihan kauheen nirso syöjä, ei millään saa alas minkäänlaista lihaa, ei ees kanaa yms. Oksennus tulee jos pitäis syödä jotain kakkua, sipsejä tai jotain leikkeleitä ja makkaraa, yöks. Siks elänki nykyään lähinnä kahvilla ruisleivällä ja salaatilla. No, eipähän pääse lihomaan.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Minä olen huomannut mainion keinon nauttia herkkuruoasta. Kun lauantaina panttaa päivän eli ei pahemmin syö, sitten vetäisee puolipulloa kossua tuoremehun kanssa. Pian on hyvä fiilis, nälkä kuin hevosella ja on oikeastaan sama mitä syö, se maistuu suorastaan gourmet aterialta.
Toimii aina - ainakin minun kohdallani. :P
am-ha·’a’rets

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

RaM kirjoitti:Minä olen huomannut mainion keinon nauttia herkkuruoasta. Kun lauantaina panttaa päivän eli ei pahemmin syö, sitten vetäisee puolipulloa kossua tuoremehun kanssa. Pian on hyvä fiilis, nälkä kuin hevosella ja on oikeastaan sama mitä syö, se maistuu suorastaan gourmet aterialta.
Toimii aina - ainakin minun kohdallani. :P
Juuh.. ja sitten Mäkista jättituplajuustoburgeri!!!! Sopii kuin nyrkki silmään....
"Life is what You make of it."
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Aamiaiset jäi vähäisiksi, mikä johtui siitä että olin eilisiltana syöny jäätelöä litran verran ja mukillisen irish coffeeta ystäväpiirissä.

Iltapäivällä paikallinen tuttu farmari soitti, että tuu hakee soppaluita he on teurastaneet härän. Pelastus Armeija jonne he yleensä antavat luut ei uusien hygieenia sääntöjen takia saanut enää käyttää luita ruuan tekoon, mutta kyllä suomalaiselle merimiehelle varmaan kelpaa luut sopan tekoon.

Farmarinainen oli täyttänyt muovisäkin luilla ja onneksi oli pistänyt luitten päälle T-bone steakin. Ajelin kotiin päin ja unelmoin T-bone steakista paistinpannulla. Sitten mietin, että pitää päästä eroon niistä luista, eihän minulla kun veneessä asun ole tilaa fryyserissä säkilliselle luita. Soitin tutuille aasialaisemännille, että kuka haluaa luita. Kun sitten menin luovuttamaan luita, niin heti kutsuttiin riisinkeittimen äärelle syömään. Joten se T-bone steak joutuu odottamaan huomiseen. Tänään on syöty etupäässä riisiä. Muuten syön kyllä paljon silliä ja muuta kalaa.

Tämmöinen pieni ohje emännille. Kun teette kaalisoppaa, niin pistäkääpä inkifäärin paloja mukaan. Aitoa inkifääriä saa aasialais kaupoista. Se antaa hyvän maun.
Vastaa Viestiin