Pakanalla der Schäferhund? Nam.Pakana: Mulla on saksanpaimenkoiria, eli siis molemmat on samaa rotua. Tarkoitin, että uros on liian kookas, jotta koskaan menestyis näyttelyissä, säkäkorkeus on jopa 72cm, joten hylsy tulee auttamatta.
Onko sulla itelläs koiria?
Minulla on kaksi karvakuonoa ja niiden ansiosta olen hengissä (se mun masis...).
Uros on ISO kultainennoutaja. Yleensä noutajissa iso = lihava, mutta tämä poika on sporttiversio: kookas, lihaksikas ja hoikka. Painaa 40kg, enemmänkin saisi painaa. Tiesitkös, että kultaiset ovat kotoisin Skotlannista - labbikset taas Newfoundlandista Kanadasta. No kultaiset OVAT luonteeltaan skotteja: itsepäisiä mutta ystävällisiä.
"Tyttö" onkin hauska tapaus! Ensin se näytti alipainoiselta irlanninsusikoiralta, jolla on schäferin pystykorvat (yhtä isotkin). Leikkasin kesäksi turkin lyhyeksi ja minulla olikin alipainoinen suursnautseri (edelleen pystyillä korvilla). Nyt talvella turkki on kasvanut aivan älyttömäksi liioitteluksi ja minulla on jumalattoman pullea englanninlammaskoira (pystyillä korvilla!). Paksun turkin sisällä on edelleen luurankokoira.
Olen tytön toinen omistaja, eka oli täysidiootti: hakkasi, potki ja lopulta jätti kuolemaan helvetilliseen helteeseen (v. 2006), paaluun sidottuna. Tyttö oli vasta noin puolivuotias. Löytökoiriin se lopulta päätyi puolikuolleena ja pahoin kuivuneena. Laki käskee odottamaan 16vrk, josko omistaja hakee eläimensä takaisin. Tuon ajan (oli onneksi kesälomani!) kävin kahdesti päivässä lenkittämässä koiraa ja tein tuttavuutta. Painoa oli noin 19kg.
Se pelkäsi ja vihasi KAIKKEA, kuonossa valtava, syvä arpi. Jokaiseen varovaiseen kosketukseen oli reaktiona hampaat ranteeseen: en luota sinuun, lopeta. Ensimmäisillä kerroilla kauppakassi murhattiin eteiseen hirveällä hyökkäyksellä. Se loppui, kun alettiin kaivella kassista herkkuja: tänään kun kannan kassia keittiöön, se painaa +15kg, koska puolet 30 kiloisesta koirasta roikkuu kassin sisällä.