Mitä harrastat?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Nellique

Re: Mitä harrastat?

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Pakana: Mulla on saksanpaimenkoiria, eli siis molemmat on samaa rotua. Tarkoitin, että uros on liian kookas, jotta koskaan menestyis näyttelyissä, säkäkorkeus on jopa 72cm, joten hylsy tulee auttamatta.
Onko sulla itelläs koiria?
Pakanalla der Schäferhund? Nam.

Minulla on kaksi karvakuonoa ja niiden ansiosta olen hengissä (se mun masis...).
Uros on ISO kultainennoutaja. Yleensä noutajissa iso = lihava, mutta tämä poika on sporttiversio: kookas, lihaksikas ja hoikka. Painaa 40kg, enemmänkin saisi painaa. Tiesitkös, että kultaiset ovat kotoisin Skotlannista - labbikset taas Newfoundlandista Kanadasta. No kultaiset OVAT luonteeltaan skotteja: itsepäisiä mutta ystävällisiä.

"Tyttö" onkin hauska tapaus! Ensin se näytti alipainoiselta irlanninsusikoiralta, jolla on schäferin pystykorvat (yhtä isotkin). Leikkasin kesäksi turkin lyhyeksi ja minulla olikin alipainoinen suursnautseri (edelleen pystyillä korvilla). Nyt talvella turkki on kasvanut aivan älyttömäksi liioitteluksi ja minulla on jumalattoman pullea englanninlammaskoira (pystyillä korvilla!). Paksun turkin sisällä on edelleen luurankokoira.

Olen tytön toinen omistaja, eka oli täysidiootti: hakkasi, potki ja lopulta jätti kuolemaan helvetilliseen helteeseen (v. 2006), paaluun sidottuna. Tyttö oli vasta noin puolivuotias. Löytökoiriin se lopulta päätyi puolikuolleena ja pahoin kuivuneena. Laki käskee odottamaan 16vrk, josko omistaja hakee eläimensä takaisin. Tuon ajan (oli onneksi kesälomani!) kävin kahdesti päivässä lenkittämässä koiraa ja tein tuttavuutta. Painoa oli noin 19kg.

Se pelkäsi ja vihasi KAIKKEA, kuonossa valtava, syvä arpi. Jokaiseen varovaiseen kosketukseen oli reaktiona hampaat ranteeseen: en luota sinuun, lopeta. Ensimmäisillä kerroilla kauppakassi murhattiin eteiseen hirveällä hyökkäyksellä. Se loppui, kun alettiin kaivella kassista herkkuja: tänään kun kannan kassia keittiöön, se painaa +15kg, koska puolet 30 kiloisesta koirasta roikkuu kassin sisällä. :lol: Hirveän työmäärän jälkeen minulla on nyt tyttö, jonka mustissa nappisilmissä on 100% luottamus minuun.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

Nellique kirjoitti: Olen tytön toinen omistaja, eka oli täysidiootti: hakkasi, potki ja lopulta jätti kuolemaan helvetilliseen helteeseen (v. 2006), paaluun sidottuna. Tyttö oli vasta noin puolivuotias. Löytökoiriin se lopulta päätyi puolikuolleena ja pahoin kuivuneena. Laki käskee odottamaan 16vrk, josko omistaja hakee eläimensä takaisin. Tuon ajan (oli onneksi kesälomani!) kävin kahdesti päivässä lenkittämässä koiraa ja tein tuttavuutta. Painoa oli noin 19kg.

Se pelkäsi ja vihasi KAIKKEA, kuonossa valtava, syvä arpi. Jokaiseen varovaiseen kosketukseen oli reaktiona hampaat ranteeseen: en luota sinuun, lopeta. Ensimmäisillä kerroilla kauppakassi murhattiin eteiseen hirveällä hyökkäyksellä. Se loppui, kun alettiin kaivella kassista herkkuja: tänään kun kannan kassia keittiöön, se painaa +15kg, koska puolet 30 kiloisesta koirasta roikkuu kassin sisällä. :lol: Hirveän työmäärän jälkeen minulla on nyt tyttö, jonka mustissa nappisilmissä on 100% luottamus minuun.
SEETANA! että mua riipii tollaset koiranomistajat!!!!!!!!!!!!! :evil:
Mikä helve**** siinä on, että pitää ottaa se koira rääkättäväks?!?! ARGH!

Mä erehdyin kerran ottamaan hoiviini yhen laumanvartijan, joka oli niin surkea, että kun omistaja toi sitä näytille, niin se ryömi koko matkan. :(
Se oli reilun vuoden ikäisenä palautettu takaisin kasvattajalle "pitovaikeuksien takia" ja se olikin kyllä ihan mahoton. Siis ihan ensimmäinen homma oli saada se liikkumaan ylipäänsä niin hihnassa, ettei se ryöminy ja naru kireällä yrittäny vaan päästä mahdollisimman kauas musta. Voit kuvitella ko tollane laumanvartija päättää kiskoa hihnassa, nii siinä jäi meikäläisellä puukengät polulle moneen kertaan ku koira vei ja mä yritin pysäyttää sen. :roll: Mutsikin kerran kaatu sitä lenkittäessään talvella ja pysähty vasta monen sadan metrin jälkeen kinokseen. :lol: On siinä ollu näky...

Vaikka sen monen kuukauden duunilla sitten sainkin kulkemaan suht älyllisesti hihnassa, niin esmes. keskustaan sen kanssa ei ollu toivoakaan mennä. Se tempo ja rimpuili niin kauan, että pääsi irti hihnasta. Pari kertaa se läks keskustalenkistä tällätavoin irti ja löysin sen sitte aina kotiovelta tärisemästä... :( Lopulta luovuin toivosta kokonaan ja ulkoilutin vaan metsälenkeillä ja koirapuistossa.

No, mutta sepä ei ollutkaan se kaikkein pahin ongelma, nimittäin koira oli niin pahasti stressaantunut, että ravisutti karvaa niin paljon, että oli paikoitellen täynnä kaljuja laikkuja. Mä juoksutin sitä lekurissa ja kokeiltiin sen seittemääsataa sorttia sapuskaa. Lopulta sitten joku miljuuna euroa maksava lammas-riisi pöperö oli se minkä se sieti. Se ei kuitenkaan kestäny mitään muutoksia elämässään. Muuton jälkeen se meni taas iha kamalaan kuntoon, näyttelyssä käytin sen kerran ja se oli virheliike... ei se kestäny mitään kotia ja rauhallista mettälenkkiä stressaavampaa, heti alko paska lentään ja karva pöliseen jos se stressaantu vähääkään.
Yksin sitä ei voinu jättää ko tuhoshan se kaikki paikat, ja tollane iso saa aika paljon tuhoa aikaseksi. Se oli kaikenkaikkiaan niin mahoton koira, että kaikesta mun ja kasvattajan yrityksestä huolimatta se oli pakko lopettaa... :cry:

Äärimmäisen surullinen tapaus.. arvaa kuinka monta kertaa teki mieli käydä entisellä omistajalla vähä pesismailan kanssa kylässä... :roll:
matti

Viesti Kirjoittaja matti »

mä harrastan mm perhokalastus ja se ei ole enää vapaaehtoista :) Ajattelin kysyä onko muita, kun kohta taas korrien aikaa :D
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Vapaa-aikanani harrastan retrovideopelejä sekä A-studion katsomista. Aika usein kummassakin tapauksessa punainen palikka liikkuu johonkin suuntaan (joka taas vetoaa meikäläisen puoli-autistiseen luonteeseen, heh...)

Toisinaan saatan myös tuoda töitä kotiin, jolloin mietin, että miten nollien ja ykkösten tulot vaikuttavat vastaaviin lähtöihin. Erittäin mielenkiintoista.

Eläimistä ainoa kokemukseni on, kun nuorena poikana äitini hukutti isoveljeni tuoman kulkukissan. Kaikki tapahtui tietenkin Jumalan nimissä, kissa kun oli suuri uhka "teokraattiselle puhtaudelle".

"Kelpo vaimo imuroi ja käyttää reilusti myrkyllisiä pesuaineita kodissaan", vai miten se Vt-ohjeistus menikään... vai oliko sittenkin vaan kyseessä yliuskovainen kaheli vastaanottamassa ohjeita??

Sori, joskus vaan viluttaa koko helvetin Jt-kylmyys...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
matti

Selvennetään nyt sen verran että tarkoitin koskikorennot eikä sumukorennot, sudenkorentojen aikaa on vissiin siinä juhannuksen maiss? :D
Ymmärsin muuten jotain tuosta tiskiainejutusta ja et ilmeisesti oikein tykkää jt:eistä, siinä meillä paljon yhteistä. Olet sitä mieltä että ovat kylmiä ja mun mielestä ovat kuumia :D
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Harrastuksia:

Kotihifi, musiikin kuuntelu, leffat, italialaisten ajoneuvojen palvonta. Lisäksi jotain muuta josta on vaikea puhua harrastuksena, koska into ja aktiivisuus vaihtelee paljon. Näihin kuuluu mm. liikunta/urheilu eri muodoissaan.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
pakana

Jakke kirjoitti:Harrastuksia:

Kotihifi, musiikin kuuntelu, leffat,
Minkäslaisilla laitteilla ollaan liikenteessä?

Meillä ollaan parhaillaan hankkimassa uutta kotihifitsysteemiä ihan alusta loppuun ja suosituksia otetaan vastaan... :D
Jakke

pakana kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Harrastuksia:

Kotihifi, musiikin kuuntelu, leffat,
Minkäslaisilla laitteilla ollaan liikenteessä?

Meillä ollaan parhaillaan hankkimassa uutta kotihifitsysteemiä ihan alusta loppuun ja suosituksia otetaan vastaan... :D
Mun laitteisto on sellainen vuosien mittaan muotoutunut, osa kerrallaan uusittu. Nykyisin mennään viidellä kanavalla, eli jonkin sortin kotiteatterisysteemistä voidaan puhua, vaikka pitkään olin sitä mieltä, että oikein sijoitetut laatukaiuttimet riittävät tilaäänen luomiseen, mikäli äänite on hyvä. No, edelleen olen sillä kannalla, mutta tällä hetkellä siis kanavia viisi...

No mutta siis lyhyesti vahvistimena Sonyn ES-sarjan (olevinaan paremmista osista tehtyjä, mut ainakin kalliita) vahvistin (STR-DA50ES), Sonyn perus-dvd, LP-soittinena melko eksoottinen skotlantilainen Ariston Q-Deck (tuotu vain muutamia maahan), pääkaiuttimina edessä tehdastekoiset HiFi 50/3 -kaiuttimet, keskikanavaa hoitaa samoja Seasin valmisamia elementtejä käyttävä Infinity, takana Pioneerin valmistamat surround-purkit, joissa ei ole paljon kehumista, mutta ajavat asian ja ovat sopivan pienikokoiset. Kuvapuolella löytyy lisäks Samsungin tallentava digiboksi 500Gb kovalevyllä ja töllöttimenä LG:n 42 tuuman fullHD telkku.

Mutta jos pelkästään äänipuolesta puhutaan, niin suosittelen ehdottomasti sijoittamaan kaiuttimiin enemmän kuin muihin laitteisiin. Jos ajattelee vaikkapa vahvistin+dvd pakettia, niin neljä-viisisataa jos sijoittaa niihin (joku tunnettu merkki) ja sitten niin paljo kun vaan raaskii kaiuttimiin, niin hyvää ääntä saa varmasti. Ja mieluummin kaksi hyvää kaiutinta kuin viisi-kuusi keskinkertaista.

Itse olen lähinnä hellasäröllisistä syistä luopumassa noista rakkaista ja erinomaisista pääkaiuttimistani ja oon vähä miettiny Genelecin uusia aktiivipurkkeja subbarilla höystettynä. Jos ostais ensin vaikka kaksi ja sit muutama lisää kun sattuu budjetti sallimaan.

Mutta siis mä olen tosi huono suosittelemaan mitään. Joku on täysin tyytyväinen 50 euron stereopakettiin, toinen pitäisi minunkin muutaman tonnin laitteistoa aivan naurettavina leluina :lol: Joka tapauksessa itse välttäisin mitään pakettiratkaisuja ja ostaisin ehdottomasti erillislaitteet. Ja liikaa ei voi korostaa sitä, että kaiuttimiin pitää sijoittaa enemmän kuin itse stereoihin!
pakana

Meillä on valittu digiboxiksi tuo http://www.saunavisio.fi/ ja ollaan oltu toistaseks tosi tyytyväisiä siihen. Oisko toi ollu ny kolmisen kuukautta ja sisällä on toistasataa elokuvaa, kaikki simpsonit, frendit ja vaikka mitä ja vasta vajaa parituhatta gigaa on käytössä. Plussaa on sekin, että jos sattuu huomaamaan, että pahus sieltä onkin tulut jo kaksi erää jokerit - kärpät jääkiekkomatsia, niin sen ehtii laittaa vielä nauhotukseen ja voi katsoa koko ohjelman kokonaan, ei siis tallenna vain siitä mistä aloitti tallentamaan.

Sen kaveriksi ollaan nyt ehtimässä sitten teräväpiirtotelevisiota. Lg:n 50 tuumasta hd-valmista plasmatv:tä ollaan kanssa funtsittu, tosin ukko kuolaa ja haaveilee videotykistä, sillä kun kuulema voi kahtella telkkariakin... :roll:
Mutta tarttis ottaa huomioon noi meitin kakarat kun ne on kovia pellaamaan, meillä on kaikki pelikoneet ja ne tarttis saaha mahollisimman yksinkertaisesti kiinni noihin vehkeisiin.

Meillä on ollunna nimenomaa tuollanen "pakettiratkasu" noiden kaiuttimien osalta, mutta nyt ollaan siirretty kajarit pelitietokoneen kanssa ja päätetty kans investoida kunnolla kaiuttimiin. Mä haluisin kans jonku kunnollisen musiikkisoittimen, tähän asti olen kuunnellu musiikkia ukon tietokoneelta ja mua kiukuttaa, että se hukuttaa diskantit johonki. :evil:
Mulla on joku ihme kuvitelma siitä, että JVC olis parasta laatua stereoissa, mutta taidan olla väärässä?
Hypocrisy Surrounds

Viesti Kirjoittaja Hypocrisy Surrounds »

Harrastuksia on ihan sairaasti ollu aikanaan, taakse jääneitä on mm. ötököiden keräily, skeittaus,
bleidaus, snoukkas, parkouraus.

Ja parkour ajoista tuli mieleen, käykäähän kattomassa mun apinointi clippi:
http://www.youtube.com/watch?v=yMV7xhwo8B0

Nykyään teen räppiä, electronicaa ja piirtelen.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Eksegetiikka (raamatunselitysoppi) ja koineekreikan (uudentestamenti kreikka) opiskelu (tosin pikku hiljaa hissukseen), ovat aikaslailla kova sana tällä erää. Muutoin makoilen.
matti

Nice video Hypocrisy, en ole koskaa ollut jt ..huh.. armeijassa olin enimmäkseen metsässä ja vihasin mm pimeässä hiihtäminen :wink:
Sukututkija

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Erilaisia epävireisiä ja -rytmisiä ääniä tuotan kitaralla, rummuilla ja pianolla. Kitaroista käy sekä akustinen että sähköinen, jälkimmäisten osalta olen stratocaster-perinteen kannattaja. Poikkeuksellisen iloinen olen mustanaamastani: http://www.durdels.com/browseproducts/F ... everb.HTML Käy kateeksi nuo ameriikan hinnat. Kun ostin omani joskus 2003 tai 04, niin sai pulittaa n. 800 "rahtikuluja"... Valokuvausta harrastan Olympus-järkkärillä. Näiden lisäksi harrastelen eksegetiikaa, joskin se harrastus on vasta aivan alkumetreillä.

Näiden varsinaisten harrastusten lisäksi rakastan väittelyä, vaikken siinäkään erityisen hyvä olekaan.

Niin ja pari kolme kertaa vuoteen saatan tuhota pullon kosania.
Jakke

pakana kirjoitti: Mulla on joku ihme kuvitelma siitä, että JVC olis parasta laatua stereoissa, mutta taidan olla väärässä?
Vaikea mitään merkkiä erityisesti moittia tai noistaa muiden yläpuolelle, mutta JVC taitaa nykyisin valmistaa (tai ainakin tuoda Suomeen) enimmäkseen halpoja pakettiratkaisuja. KLIK. No, on tuolla pari ihan käyttökelpoisen näköistä vahvistinta sentään...

Kaikilla merkeillä on hyviä ja huonoja malleja, mutta toiset valmistajat ovat selkeästi profiloituneet eritasoisiin laitteisiin. Toiset tekee pelkästään halpiskamaa ja myyvillä vilkkuvaloilla varustettuja malleja "massalle", toiset taas panostavat myös hieman pienempää asiakaskuntaa kiinnostaviin laatutuotteisiin.

Asiantunteva hifin erikoisliike on turvallisin ostopaikka jos oikeasti hyvää ääntä haluaa. Gigantit ja muut pesukonemyymälät kiertäisin kaukaa. Mieti ensin paljonko olet valmis sijoittamaan rahaa, sen jälkeen marssi alan liikkeeseen ja kysy millaista kokonaisuutta suosittelevat. Ja ennenkaikkea: Kuuntele ja vertaile eri laitteistoja omilla suosikkilevyilläsi, joiden soundimaailma on sinulle jo ennestään tuttu.
Erotettu veli

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin