Nyt tulee pitkä... Saattaa olla viimeinen kirjoitukseni, jos Aaac saa päättää.
RaM kirjoitti:Osa viestistä on poistettu siivottoman kielenkäytön vuoksi.
RaM hyvä, tuota en edes alennu kommentoimaan, sinun kielenkäyttöäsi. Ja RaM jatkaa Raamatulla lyöden, kuten Pakanakin teki koko ajan:
RaM:
5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
Tästä meillä oli puhetta viimeksi pakanan kanssa. Uskovan pitäisi tunkea itsensä pieneen laatikkoon ja joka kerta kun hän yrittää elää saamaansa elämää,
ateistit pakottavat takaisin ahtauteen juuri Raamatulla lyöden. Noilla samoilla lauseilla, kuin mitä tuossa ylläkin on. Ja muutamilla muilla. Minun pitäisi olla hiljainen, myöntyvä ja periksiantava. Sellainen normihissukka, joka häpeää ja pyytelee suuresti anteeksi kaikkea: uskoaan, puheitaan, Raamattua.
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, ateistit rakkaat. Jokainen uskova ei käännä sitä poskea, vaikka te niin kovasti haluatte. Jotkut meistä osaavat pelata teidän omilla säännöillänne. Se on ainoa tapa tulla täällä kuulluksi, olen huomannut.
Vai oletko sinä Nelli Suuri joka miekka heiluen hyökkää tukka silmillä sokeasti minne sattuu ja potkii ohimennen jumalaansakin munille - todellinen oman uskonsa sankari?
Otahan tukka pois omilta silmiltäsi ja
lue parilta viimeiseltä sivulta kaikki henkilöön menevät tölväisyt, haukkumiset ja muu osoittelu. Pakana syyllistyi siihen koko ajan, minä en edes vaivautunut. Pitäkää puhuttelunne hänelle, mutta eipä tietenkään, hänhän on ateisti eli omaa joukkoanne. Asioiden tässä pitäisi puhua, yrittäkää hyvät ihmiset muistaa se!
Täältä pikku piikit palautuvat keihäinä takaisin. Mutta miten sinun kannsasi pitäisi olla Nellukkainen?
Mitä sinä ymmärrät sanan 'tekopyhyys' tarkoittavan?
Nyt naurattaa, anteeksi hirveästi. En ole keihäitä nähnyt, tänne saakka ne ainakaan eivät ole kantaneet. Itkua ja porua sitäkin enemmän, asiatonta minun persoonani vatvomista. Täällä ovat uskovat vapaata riistaa, olen huomannut. Eikä vastaan saisi sanoa.
Juttu lähti mietteellä rukoilun tarpeellisuudesta, vastasin siihen, että miksi rukoilua tarvitaan. Heti sain kommentin Aaac:ltä: älä saarnaa! Kysyin, että mitä helvetin saarnaamista? Vastasin keskustelun avaukseen! Uskovan mielipidettä ei kaivattukaan, ja kysyin, että ateistitko ainoina saavat puhua. Siihen asti (lavanpalvelijaa?) lukuunottamatta kaikki olivat naureskelleet ja pilkanneet rukoilua ja toivat esiin kummia asenteitaan, että Jumalan pitäisi vastata KAIKKIIN ihmisen pyyntöihin myöntävästi. No eihän se mene niin! Tuosta mielipiteestäni huomasin taas, että jaaha, yksin ollaan taas.
Rukoilun tarpeellisuudesta kerrottuani (siis avattuani omia, hyvin henkilökohtaisia huomioitani) mietin, että teinköhän kovinkaan viisaasti. Ateisteilla on nimittäin tapana hyökätä kaiken uskovalle arvokkaan kimppuun ja repiä se alas ja tallata jalkoihinsa. Mieleeni tuli mainittu sanonta Matteukselta:
helmiä ja sikoja.Se on ainoa keskusteluun tuomani Raamatunkohta, jos malttaisitte tutkia ennenkuin tuomitsette. Kaiken muun toi Pakana, hän alkoi läimiä minua Raamatulla, "hei SÄ olet kristitty" ...lukekaa:
Pakana: En mä välittäkkään raamatun totuudesta, enkä sen rakkaudesta. Mua ei siis sido mitkään uskonnolliset normit.
Mutta hei... SÄ olet kristitty. Eikö sulla pitäs olla jonkinlainen vastuu omasta käyttäytymisestäs esimerkiks Jumalalle?
1 Kor 13:1-4 "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,
2 Kor 6:6 "Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus"
Gal 5:22 " Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,"
Ef 4:2 " aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne."
Ja sitten vastapainoksi:
San 11:12 "Tyhmä se, joka toisia pilkkaa, ymmärtäväinen pysyy vaiti. "
San 14:16 "Viisas pelkää pahaa ja karttaa sitä, tyhmä on hillitön ja itsevarma. "
Mat 7:15 15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."
21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Aaac, joka yksärillä moitit minua Raamatulla mätkisestä, yritä olla rauhallinen ja lue pakanan ja minun puheenvuorot aikuisen oikeasti, siis ajatuksen kanssa.
Siis vielä kerran: Helmi-sika -mainintaa lukuunottamatta Pakana toi kaikki muut Raamatun kohdat. Luennoikaa hänelle, ei minulle!"Minun" Raamatunkohtani ovat lainauksia pakanalta, KAIKKI! Ja tuohon Pakanan lainausrimssun loppua profeetoista ja raatelevista susista kommentoin:
Korjasin, että hei, tämä viimeinen ei ainakaan päde minun 'tapaukseeni'! Ja kerroin, etten ole profeetta; en OSAA profetoida, en karkottaa henkiä, en tehdä monia voimatekoja...
Se täällä on ongelmana, arvoisat ihmiset, että teillä on eri säännöt kuin minulla. Te pelaatte sikaa, mutta odotatte minun kärsivällisenä vaikenevan, kääntävän sen kuuluisan posken: "juu, lyökää vaan", henkäisisin. Te itse mätkitte minua Raamatulla ja vaaditte hiljaisuutta, ja sen jälkeen ihan pokkana väitätte MINUN tehneen niin! Minun maailmani, siis ympäristöni, missä elän ja pärjään, on hyvin erilainen kuin useimmilla. Tämä asenne on eloonjäämiskeino, siis henkisesti. Tilaa ei anneta, se täytyy ottaa.
Pakanalle kirjoitin: Ja kiva, että on jo jonkin aikaa analysoitu MINUN persoonaani. Minähän se menen henkilökohtaisuksiin, sinä et?
Hehe.Eikö täällä ole ketään puolueetonta, vai saavatko Aaac, Pakana ja RaM ateisteina aina tahtonsa läpi? Toivottavasti te viimeksi mainitut ette toimi tuomareina siviilissä, olisitte kyllä aika huonoja - ette lue vaan syytätte suoraan!
Sulkeudun suosioonne.
Muoks. Selvennetty.