Tappelut rukousketjusta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

pakana

Re: Rukoilun tarpeellisuus

Viesti Kirjoittaja pakana »

Nellique kirjoitti:
Pakana: Tässäkin keskustelussa nelli toi hyvin juhlalliseen sävyyn kristityn kannan: "Sanotaan myös, että älä heitä helmiä sioille, ne vain tallaavat ne jalkoihinsa." Se oli kauniisti sanottu ateisteista ja kertoo sen, kuinka suvaitsevaisia te kristityt olette.
Löytyy suoraan Raamatusta. Ja jep, uskovatkin ovat ihmisiä. Muuta ei kukaan koskaan ole väittänyt.
Niin löytyy. Jumalalliset kokemukset ja raamatun perustelut eivät oikein ota tuulta alleen kun on kyse ateisteista. Heikompaa perustetta saat hakea, Aku Ankkakin on uskottavampi. Lisäksi palstalla, jossa on varmaan enemmistö entisiä raamatuntutkijoita, on suorastaan naurettavaa tulla uskovaisen selventämään kantaansa. Me ollaan oltu joskus samassa veneessä, eli uskottiin aikamme raamattuun ja sen totuuteen. Tokkopa sitä mitään uutta siitä kirjasta on teillä tuoda.

Vielä tökerömpää on uskovaiselta tulla lyömään "raamatulla päähän". Eli ylimielisesti koetatte loukata tämän satukirjanne varjolla, jotta siitä kenties tulisi enemmän totta? Se vasta houkutteleekin tutustumaan edustamaanne uskontoon. Te vaan tuppaatte unohtamaan sen, että meillä on uskonnollinen tausta ja me tunnemme raamatun.
Nellique kirjoitti:
Pakana: Toinen yhtä ystävällisesti esiintuotu lause: "Kässääks' vai väännänkö vielä enemmän rautalankaa?", on suorastaan loistavaa, että te tulette jokaiseen keskusteluun kertomaan meille "maan yksinkertaisille" miten asiat ovat!
Luepa miten ylimielisesti kirjoitti hän, jota kommentoin:
Rippeli: Eli rukoilit lottovoittoa, ja jumala vastasi rukoukseesi siten ettei antanut lottovoittoa?
Vastaansanomatonta logiikkaa.
Eli kysyn taas: tarvitaanko enemmän rautalankaa? Kysyy uskova ihminen.

Ei tarvita rautalankaa. Mä olen äärimmäisen vakuuttunut kristittyjen rakkaudellisuudesta. "Hedelmistään puu tunnetaan."
Viimeksi muokannut pakana, 18.02.2009 01:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nellique

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Me ollaan oltu joskus samassa veneessä, eli uskottiin aikamme raamattuun ja sen totuuteen. Tokkopa sitä mitään uutta siitä kirjasta on teillä tuoda.
Ei, emme todellakaan ole olleet ikinä samassa veneessä: esim. sinä olet kertonut olleesi jt. Se on ihan eri vene kuin minun! Ja Raamattua jt:t lukevat kuin piru, anteeksi taas suvaitsematon vertaus, mutta tämä on vain kielikuva.
Vielä tökerömpää on uskovaiselta tulla lyömään "raamatulla päähän". Eli ylimielisesti koetatte loukata tämän satukirjanne varjolla, jotta siitä kenties tulisi enemmän totta? Se vasta houkutteleekin tutustumaan edustamaanne uskontoon.
Mä olen äärimmäisen vakuuttunut luterilaisen uskonnon rakkaudellisuudesta. "Hedelmistään puu tunnetaan."
Minua ei kiinnosta puolukanvarvun vertaa teidän kiinnostuksenne ev.luttiin. En ole tullut tänne käännyttämään ketään yhtään mihinkään, ei bal kiinnosta - okei, suoraan sanottuna ei kiinnosta YHTÄÄN. Minulle on ihan sama mihin kukakin uskoo, vaikka siihen eteisen vaatenaulakkoon. Valaisen vaan vastakkaista ja ilmeisen kiellettyä vastakkaista kantaa. Jos joku minun takiani hylkää ... jotain, niin buu-huu, todella kovaa! Miten mahdan nukkua ensi yönä, kun niin itkettää.

Mitä ateisti välittää mistään Raamatun mukaisesta rakkaudesta, kun se rakastaa vain omaa totuuttaan? Ja jt-taustalla sekin totuus on kovin kapea puhumaan juurikin rakkaudesta.

PS. Jos joku ihmettelee, miksi kukun ylhäällä tähän aikaan, niin se selittyy lusitusta yövuoroputkesta: ruumis saa tietyn rytmin ja siitä ei "opi" pois yhdessä yössä. Valvomisrele jää vetämään...
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
pakana

Nellique kirjoitti:
Me ollaan oltu joskus samassa veneessä, eli uskottiin aikamme raamattuun ja sen totuuteen. Tokkopa sitä mitään uutta siitä kirjasta on teillä tuoda.
Ei, emme todellakaan ole olleet ikinä samassa veneessä: esim. sinä olet kertonut olleesi jt. Se on ihan eri vene kuin minun! Ja Raamattua jt:t lukevat kuin piru, anteeksi taas suvaitsematon vertaus, mutta tämä on vain kielikuva.
Höpöhöpö. Ihan samalta veneeltä vaikuttaa.
Aivan yhtä ehdottomalta "totuudelta", aivan yhtä rakkaudettomalta ja samanlaiselta "raamatulla lyömiseltä" kuin mitä tekee JT:t. Ei eroa millään tavalla.
Nellique kirjoitti: Minua ei kiinnosta puolukanvarvun vertaa teidän kiinnostuksenne ev.luttiin. En ole tullut tänne käännyttämään ketään yhtään mihinkään, ei bal kiinnosta - okei, suoraan sanottuna ei kiinnosta YHTÄÄN. Minulle on ihan sama mihin kukakin uskoo, vaikka siihen eteisen vaatenaulakkoon. Valaisen vaan vastakkaista ja ilmeisen kiellettyä vastakkaista kantaa. Jos joku minun takiani hylkää ... jotain, niin buu-huu, todella kovaa! Miten mahdan nukkua ensi yönä, kun niin itkettää.
Hieno kristillinen asenne. Kertakaikkiaan.
Mä suorastaan kadehdin sitä rauhaa ja tyytyväisyyttä ja rakkautta, joka huokuu uskovaisista ja rukoilevista ihmisistä. Herttileisentään.
Nellique kirjoitti: Mitä ateisti välittää mistään Raamatun mukaisesta rakkaudesta, kun se rakastaa vain omaa totuuttaan? Ja jt-taustalla sekin totuus on kovin kapea puhumaan juurikin rakkaudesta.
En mä välittäkkään raamatun totuudesta, enkä sen rakkaudesta. Mua ei siis sido mitkään uskonnolliset normit.
Mutta hei... SÄ olet kristitty. Eikö sulla pitäs olla jonkinlainen vastuu omasta käyttäytymisestäs esimerkiks Jumalalle?

1 Kor 13:1-4 "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,

2 Kor 6:6 "Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus"

Gal 5:22 " Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,"

Ef 4:2 " aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne."

Ja sitten vastapainoksi:

San 11:12 "Tyhmä se, joka toisia pilkkaa, ymmärtäväinen pysyy vaiti. "

San 14:16 "Viisas pelkää pahaa ja karttaa sitä, tyhmä on hillitön ja itsevarma. "

Mat 7:15 15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

Ai niin joo... mähän olen ex jt ja kaikenlisäksi Jumalankieltäjä, joten enhän mä osaa lukea raamattua... mä en edes voi tuntea koko opusta, koska mä en osaa lukea sitä "aikusten oikeesti"... kuhan nyt heitin muutaman knopin minkä pirukin pistäs. :roll:
Nellique

Pakana: Höpöhöpö. Ihan samalta veneeltä vaikuttaa.
Aivan yhtä ehdottomalta "totuudelta", aivan yhtä rakkaudettomalta ja samanlaiselta "raamatulla lyömiseltä" kuin mitä tekee JT:t. Ei eroa millään tavalla.
Hehe. Voin olla hiljaa, voin puhua. Raamattua EN saa lainata, koska se satuttaa ateistin pikkuista sydäntä. Tietysti minun 'pitäisi' noin tuhatta asiaa, mm. olla oikeanlainen, normi-standardi-hajuton-näkymätön-hiljainen-kiltti ja kaino, anteeksi-että-olen-olemassa -kristitty. No, en ole. Enkä tule.
Nellique kirjoitti: Minua ei kiinnosta puolukanvarvun vertaa teidän kiinnostuksenne ev.luttiin. En ole tullut tänne käännyttämään ketään yhtään mihinkään, ei bal kiinnosta - okei, suoraan sanottuna ei kiinnosta YHTÄÄN. Minulle on ihan sama mihin kukakin uskoo, vaikka siihen eteisen vaatenaulakkoon. Valaisen vaan vastakkaista ja ilmeisen kiellettyä vastakkaista kantaa. Jos joku minun takiani hylkää ... jotain, niin buu-huu, todella kovaa! Miten mahdan nukkua ensi yönä, kun niin itkettää.
Hieno kristillinen asenne. Kertakaikkiaan.
Mä suorastaan kadehdin sitä rauhaa ja tyytyväisyyttä ja rakkautta, joka huokuu uskovaisista ja rukoilevista ihmisistä. Herttileisentään.
Katsokaas, tätä ei uskova voi voittaa. Pitäisi muka saarnata, käännyttää, vakuuttaa toinen omasta kannastaan. Mutta EI saa tehdä niin, koska se on saarnaamista ja käännyttämistä! Sanon taas: IHAN SAMA minulle. Minulla on asennetta, enkä pelkää näyttää sitä. Ettei asenteeni kelpaa, ihan s... Alan toistaa itseäni.
Nellique kirjoitti: Mitä ateisti välittää mistään Raamatun mukaisesta rakkaudesta, kun se rakastaa vain omaa totuuttaan? Ja jt-taustalla sekin totuus on kovin kapea puhumaan juurikin rakkaudesta.
En mä välittäkkään raamatun totuudesta, enkä sen rakkaudesta. Mua ei siis sido mitkään uskonnolliset normit.
Mutta hei... SÄ olet kristitty. Eikö sulla pitäs olla jonkinlainen vastuu omasta käyttäytymisestäs esimerkiks Jumalalle?
Haha, hyvä yritys, menee vaan ohi öbaut miljoona kilometriä. Jumalan puutarhassa kukkii monenlaisia kukkia, siellä on myös "vääränlaisia vänkyröitä". Kaktuksia, ohdakkeita, piikki - ties mitä. Minä OLEN vääränlainen ihan kaikkeen, myös uskovaisuuteen. En hehku ylimaallista rakkaudellisuutta, en käännä toista poskea, en soita kitaraa enkä pukeudu hameeseen. Enkä rakasta kuin omaa miestäni, muita siedän - jotenkin, nippa nappa. Vihamiehiä minulla on varmaan tuhat, ystäviä ... jaa-a, yksi!
1 Kor 13:1-4 "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.jne. jne. jne.
Ai niin joo... mähän olen ex jt ja kaikenlisäksi Jumalankieltäjä, joten enhän mä osaa lukea raamattua... mä en edes voi tuntea koko opusta, koska mä en osaa lukea sitä "aikusten oikeesti"... kuhan nyt heitin muutaman knopin minkä pirukin pistäs. :roll:
Niin, että MINUN pitäisi olla nöyrä, hiljainen, lempeä - ties mitä olematonta ja näkymätöntä! Just joo, varmasti hyvä tulisi. Ylitseni käveltäisiin mennen tullen ja niinhän nämäkin vastakkaiset, anti-ateistiset mielipiteeni kuultaisiin. Sehän se vasta hyvä olisi - ainakin ateistien mielestä. Minut halutaan pakata pikkuiseen laatikkoon, ja joka kerta, kun kurkin ulos, MINUA lyödään Raamatulla: Raamattu sanoo, käskee, kehottaa!

Kurjaa, etten täytä vaatimuksia. Ateistit sen sijaan saavat pelata sikaa ihan täysillä? Ei mene läpi minulle. Antamasi Raamatunkohdatkin voidaan - jälleen kerran! - tulkita toisinkin. Huom. taas: tulkintoja. Ja minun tulkintani on aina se väärä, se on tullut selväksi, mutta periksi en anna. Se, etten kelpaa ihmisille, ei hetkauta millin murto-osaa. Pystyn elämään sen kanssa ja seisomaan vastaamassa Jumalan edessä. Siihen on muiden turha sorkkiaan sotkea. Ihminen tuomitsee näkemänsä perusteella, Jumala tutkii sydämet. Ja Hänellä varmaan on minun varalleni jokin suunnitelma? Mikä, en tiedä, ehkä se ei selviä minulle koskaan. Minä vaan porskutan, joskus räiskyy.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Nellique

Mat 7:15 15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Tässä on kyse ihan eri asiasta kuin on esim. minun 'tapaukseni'. En ole ensinnäkään profeetta: en OSAA profetoida.
En karkota henkiä, en tee monia voimatekoja, en siis käytä väärin Jeesuksen nimeä. Tuolla tarkoitettiin loitsuntekijöitä, jotka olivat huomanneet Jeesuksen NIMEN tehon, ja käyttivät sitä väärin. Että ohi meni. Tällainen tarkennus vaan.

Lisäys:

San 14:16 "Viisas pelkää pahaa ja karttaa sitä, tyhmä on hillitön ja itsevarma. "

MUTTA se on totta, että en kykene enkä edes halua kyetä rakastamaan kaikkia paskanaamoja. Rakastan heikkoja, tölvittyjä, rikottuja. Puhun ja lohdutan ja rohkaisen parhaalla taidollani. Kaikkiin en kuitenkaan sitä kohdista. Paskanpuhujat siviilissä saavat vertaistaan puhetta - ja yllättyvät. Saattavat jopa heretä funaamaan käytöstään. Shokkivaikutus. Ääliöt ovat tottuneet siihen, että saavat rellestää mielensä mukaan ja polkea muita. No, minä rikon sen illusion hyvin mielelläni - ja NAUTIN siitä, kun ääliö kiemurtelee. Oppivat hyvin nopeasti, mitä minun kuulteni sopii sanoa. En pelkää ketään ihmistä.

Tyhmä olen, ehdottomasti ja täysillä, siinä olen todella hyvä. Sehän täällä on julki kuulutettu jo monesti. Ei haittaa.
Viimeksi muokannut Nellique, 18.02.2009 03:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pakana

Nellique kirjoitti: Hehe. Voin olla hiljaa, voin puhua. Raamattua EN saa lainata, koska se satuttaa ateistin pikkuista sydäntä. Tietysti minun 'pitäisi' noin tuhatta asiaa, mm. olla oikeanlainen, normi-standardi-hajuton-näkymätön-hiljainen-kiltti ja kaino, anteeksi-että-olen-olemassa -kristitty. No, en ole. Enkä tule.
Raamattua täällä lainaa moni, se ei ateistia loukkaa.
Se, että sä piilovittuilet ja jopa suoraan päin naamaakin eräissä keskusteluissa ja kutsut sitä vielä "asenteeksi", se loukkaa. Sä saat olla ihan just niin ilkeä ja epäystävällinen kun sä haluat, se on vaan sun oma häviös.
Sun käyttäytymises on vaan suurimmassa osassa keskusteluja sellaista, että sä syöt omaa uskottavuuttas tuolla jatkuvalla vittuilulla.
Kun sä jäät väännössä kakkoseks, sä isket vyön alle ja se ei ole missään yhteydessä hyväksyttävää.
Nellique kirjoitti: Minulla on asennetta, enkä pelkää näyttää sitä.
Joo, huomattu on ja kyllä käyp katteeks.
Mun kaks vuotiaallakin on asennetta silloin kun se yrittää saada tahtonsa läpi.
Se potkii, sylkee, kirkuu ja puree.
Mun kymmenvuotiaani saattaa joskus suuttuessaan jopa nimitellä mua homoksi tai siaksi! :shock:
Mutta se mikä lapsella on huonoa käyttäytymistä on aikuisena "asennetta".
Nellique kirjoitti: Haha, hyvä yritys, menee vaan ohi öbaut miljoona kilometriä.
Joo tämän mä olen kyllä huomannut.
Nellique kirjoitti: Niin, että MINUN pitäisi olla nöyrä, hiljainen, lempeä - ties mitä olematonta ja näkymätöntä! Just joo, varmasti hyvä tulisi. Ylitseni käveltäisiin mennen tullen ja niinhän nämäkin vastakkaiset, anti-ateistiset mielipiteeni kuultaisiin. Sehän se vasta hyvä olisi - ainakin ateistien mielestä. Minut halutaan pakata pikkuiseen laatikkoon, ja joka kerta, kun kurkin ulos, MINUA lyödään Raamatulla: Raamattu sanoo, käskee, kehottaa!
Eipä tietenkään tarvitse olla. Mitä asenteellisempi, mitä ilkeämpi ja mitä kovemmin osaa iskeä takaisin ja vieläpä raamatulla, sitä varmempi taivaspaikka. Onhan Jumala koston Jumala.
Nellique kirjoitti: Jumala tutkii sydämet.
Nimenomaa. Laitetaas tähän loppuun vielä kertauksena tuosta "helmiä sioille" lainauksesta muutama jae eteenpäin:

15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Nellique kirjoitti:MUTTA se on totta, että en kykene enkä edes halua kyetä rakastamaan kaikkia paskanaamoja. Rakastan heikkoja, tölvittyjä, rikottuja. Puhun ja lohdutan ja rohkaisen parhaalla taidollani. Kaikkiin en kuitenkaan sitä kohdista. Paskanpuhujat siviilissä saavat vertaistaan puhetta - ja yllättyvät. Saattavat jopa heretä funaamaan käytöstään. Shokkivaikutus. Ääliöt ovat tottuneet siihen, että saavat rellestää mielensä mukaan ja polkea muita. No, minä rikon sen illusion hyvin mielelläni - ja NAUTIN siitä, kun ääliö kiemurtelee. Oppivat hyvin nopeasti, mitä minun kuulteni sopii sanoa. En pelkää ketään ihmistä.
Kaltaisesi eivät koskaan mieti omaa käytöstään. Koska teillä on "asennetta".
Nellique

Luehan edellinen vastaukseni - jos maltat pyhässä innossasi.
En muuta tyyliäni. En edes HALUA muuttaa asennettani. Ja kyllä, sitä löytyy. Huonoja tapoja? Varmasti, ja tehokkaita.

Huomaan kyllä, ettet tiedä MITÄÄN äijistä. Siis äijistä, ei pelkistä miehistä. Äijien kanssa oppii sen tyylin ja sehän ei kukkasille kelpaa. Zorppa vaan.

Lisäys: Minun maailmani, siis ympäristöni, missä elän ja pärjään, on hyvin erilainen kuin useimmilla. Tämä asenne on eloonjäämiskeino, siis henkisesti. Tilaa ei anneta, se täytyy ottaa. Ja kiva, että on jo jonkin aikaa analysoitu MINUN persoonaani. :lol: Minähän se menen henkilökohtaisuksiin, sinä et? Hehe.
Viimeksi muokannut Nellique, 18.02.2009 03:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Tuota tuota... keskinäiset nokittelut (sellaiseksi näyttäisi menevän) voisi varmasti hoitaa privaviesteinkin :roll:
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Nellique

Katso edellisen viestini loppu. :wink: Mutta minua ei haittaa, huomautin vain tekopyhyydelle.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Osa viestistä on poistettu siivottoman kielenkäytön vuoksi.

Oletko koskaan - milloinkaan - edes hetkisen - tullut miettineeksi näiden Jeesuksen sanojen velvoittavuutta itseäsi kohtaan?
Matteuksen evankeliumi:
5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;

Vai oletko sinä Nelli Suuri joka miekka heiluen hyökkää tukka silmillä sokeasti minne sattuu ja potkii ohimennen jumalaansakin munille - todellinen oman uskonsa sankari?

Minä olen raamattuun uskomaton ateisti jolle nuo Jeesuksenssanat ovat idioottien filosofiaa. Täältä pikku piikit palautuvat keihäinä takaisin. Mutta miten sinun kannsasi pitäisi olla Nellukkainen?
Mitä sinä ymmärrät sanan 'tekopyhyys' tarkoittavan?
Viimeksi muokannut almi, 18.02.2009 10:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Kielellistä ilmaisua hiottu.
Nellique

Nyt tulee pitkä... Saattaa olla viimeinen kirjoitukseni, jos Aaac saa päättää.
RaM kirjoitti:Osa viestistä on poistettu siivottoman kielenkäytön vuoksi.
RaM hyvä, tuota en edes alennu kommentoimaan, sinun kielenkäyttöäsi. Ja RaM jatkaa Raamatulla lyöden, kuten Pakanakin teki koko ajan:
RaM:
5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
Tästä meillä oli puhetta viimeksi pakanan kanssa. Uskovan pitäisi tunkea itsensä pieneen laatikkoon ja joka kerta kun hän yrittää elää saamaansa elämää, ateistit pakottavat takaisin ahtauteen juuri Raamatulla lyöden. Noilla samoilla lauseilla, kuin mitä tuossa ylläkin on. Ja muutamilla muilla. Minun pitäisi olla hiljainen, myöntyvä ja periksiantava. Sellainen normihissukka, joka häpeää ja pyytelee suuresti anteeksi kaikkea: uskoaan, puheitaan, Raamattua.
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, ateistit rakkaat. Jokainen uskova ei käännä sitä poskea, vaikka te niin kovasti haluatte. Jotkut meistä osaavat pelata teidän omilla säännöillänne. Se on ainoa tapa tulla täällä kuulluksi, olen huomannut.
Vai oletko sinä Nelli Suuri joka miekka heiluen hyökkää tukka silmillä sokeasti minne sattuu ja potkii ohimennen jumalaansakin munille - todellinen oman uskonsa sankari?
Otahan tukka pois omilta silmiltäsi ja lue parilta viimeiseltä sivulta kaikki henkilöön menevät tölväisyt, haukkumiset ja muu osoittelu. Pakana syyllistyi siihen koko ajan, minä en edes vaivautunut. Pitäkää puhuttelunne hänelle, mutta eipä tietenkään, hänhän on ateisti eli omaa joukkoanne. Asioiden tässä pitäisi puhua, yrittäkää hyvät ihmiset muistaa se!
Täältä pikku piikit palautuvat keihäinä takaisin. Mutta miten sinun kannsasi pitäisi olla Nellukkainen?
Mitä sinä ymmärrät sanan 'tekopyhyys' tarkoittavan?
Nyt naurattaa, anteeksi hirveästi. En ole keihäitä nähnyt, tänne saakka ne ainakaan eivät ole kantaneet. Itkua ja porua sitäkin enemmän, asiatonta minun persoonani vatvomista. Täällä ovat uskovat vapaata riistaa, olen huomannut. Eikä vastaan saisi sanoa.

Juttu lähti mietteellä rukoilun tarpeellisuudesta, vastasin siihen, että miksi rukoilua tarvitaan. Heti sain kommentin Aaac:ltä: älä saarnaa! Kysyin, että mitä helvetin saarnaamista? Vastasin keskustelun avaukseen! Uskovan mielipidettä ei kaivattukaan, ja kysyin, että ateistitko ainoina saavat puhua. Siihen asti (lavanpalvelijaa?) lukuunottamatta kaikki olivat naureskelleet ja pilkanneet rukoilua ja toivat esiin kummia asenteitaan, että Jumalan pitäisi vastata KAIKKIIN ihmisen pyyntöihin myöntävästi. No eihän se mene niin! Tuosta mielipiteestäni huomasin taas, että jaaha, yksin ollaan taas.

Rukoilun tarpeellisuudesta kerrottuani (siis avattuani omia, hyvin henkilökohtaisia huomioitani) mietin, että teinköhän kovinkaan viisaasti. Ateisteilla on nimittäin tapana hyökätä kaiken uskovalle arvokkaan kimppuun ja repiä se alas ja tallata jalkoihinsa. Mieleeni tuli mainittu sanonta Matteukselta: helmiä ja sikoja.Se on ainoa keskusteluun tuomani Raamatunkohta, jos malttaisitte tutkia ennenkuin tuomitsette. Kaiken muun toi Pakana, hän alkoi läimiä minua Raamatulla, "hei SÄ olet kristitty" ...lukekaa:
Pakana: En mä välittäkkään raamatun totuudesta, enkä sen rakkaudesta. Mua ei siis sido mitkään uskonnolliset normit.

Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile,

2 Kor 6:6 "Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus"

Gal 5:22 " Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,"

Ef 4:2 " aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne."

Ja sitten vastapainoksi:

Aaac, joka yksärillä moitit minua Raamatulla mätkisestä, yritä olla rauhallinen ja lue pakanan ja minun puheenvuorot aikuisen oikeasti, siis ajatuksen kanssa. Siis vielä kerran: Helmi-sika -mainintaa lukuunottamatta Pakana toi kaikki muut Raamatun kohdat. Luennoikaa hänelle, ei minulle!"Minun" Raamatunkohtani ovat lainauksia pakanalta, KAIKKI! Ja tuohon Pakanan lainausrimssun loppua profeetoista ja raatelevista susista kommentoin:
Korjasin, että hei, tämä viimeinen ei ainakaan päde minun 'tapaukseeni'! Ja kerroin, etten ole profeetta; en OSAA profetoida, en karkottaa henkiä, en tehdä monia voimatekoja...

Se täällä on ongelmana, arvoisat ihmiset, että teillä on eri säännöt kuin minulla. Te pelaatte sikaa, mutta odotatte minun kärsivällisenä vaikenevan, kääntävän sen kuuluisan posken: "juu, lyökää vaan", henkäisisin. Te itse mätkitte minua Raamatulla ja vaaditte hiljaisuutta, ja sen jälkeen ihan pokkana väitätte MINUN tehneen niin! Minun maailmani, siis ympäristöni, missä elän ja pärjään, on hyvin erilainen kuin useimmilla. Tämä asenne on eloonjäämiskeino, siis henkisesti. Tilaa ei anneta, se täytyy ottaa. Pakanalle kirjoitin: Ja kiva, että on jo jonkin aikaa analysoitu MINUN persoonaani. Minähän se menen henkilökohtaisuksiin, sinä et? :wink: Hehe.Eikö täällä ole ketään puolueetonta, vai saavatko Aaac, Pakana ja RaM ateisteina aina tahtonsa läpi? Toivottavasti te viimeksi mainitut ette toimi tuomareina siviilissä, olisitte kyllä aika huonoja - ette lue vaan syytätte suoraan!

Sulkeudun suosioonne.

Muoks. Selvennetty.
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Nellique kirjoitti:Nyt tulee pitkä... Saattaa olla viimeinen kirjoitukseni, jos Aaac saa päättää.
Ei päätä.
Ja RaM jatkaa Raamatulla lyöden, kuten Pakanakin teki koko ajan:
Sinä aloitit, mutta vikaa on kaikissa muissakin.
Uskovan pitäisi tunkea itsensä pieneen laatikkoon ja joka kerta kun hän yrittää elää saamaansa elämää, ateistit pakottavat takaisin ahtauteen juuri Raamatulla lyöden. Noilla samoilla lauseilla, kuin mitä tuossa ylläkin on. Ja muutamilla muilla. Minun pitäisi olla hiljainen, myöntyvä ja periksiantava. Sellainen normihissukka, joka häpeää ja pyytelee suuresti anteeksi kaikkea: uskoaan, puheitaan, Raamattua.
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, ateistit rakkaat. Jokainen uskova ei käännä sitä poskea, vaikka te niin kovasti haluatte. Jotkut meistä osaavat pelata teidän omilla säännöillänne. Se on ainoa tapa tulla täällä kuulluksi, olen huomannut.
Ei ole tarpeen olla hissukka. Mutta ei ole myöskään tarpeen korottaa itseään muiden yläpuolelle (vaikka siltä tuntuisikin) sen perusteella mihin uskoo.
Juttu lähti mietteellä rukoilun tarpeellisuudesta, vastasin siihen, että miksi rukoilua tarvitaan. Heti sain kommentin Aaac:ltä: älä saarnaa! Kysyin, että mitä helvetin saarnaamista? Vastasin keskustelun avaukseen! Uskovan mielipidettä ei kaivattukaan, ja kysyin, että ateistitko ainoina saavat puhua. Siihen asti (lavanpalvelijaa?) lukuunottamatta kaikki olivat naureskelleet ja pilkanneet rukoilua ja toivat esiin kummia asenteitaan, että Jumalan pitäisi vastata KAIKKIIN ihmisen pyyntöihin myöntävästi. No eihän se mene niin! Tuosta mielipiteestäni huomasin taas, että jaaha, yksin ollaan taas.
Uskovaisilla on täysi oikeus ilmaista mielipiteensä, mutta ne myös mieluiten saisivat olla mielipiteen muodossa, muuten ne helposti tulkitaan saarnaamiseksi, etenkin jos loppuun lyödään halventava vertaus muista keskustelijoista ja ymmärtämättömistä elukoista.

Vertaa vaikka näiden ilmaisutapojen eroa:

"Rukoilu antaa voimia." esittäytyy faktana
"Rukoilu antaa minulle voimia." subjektiivinen ilmaus

Nellique, pakana, RaM
Offtopic riitelyn jatkaminen tässä ketjussa johtaa käyttäjätunnuksen sulkemiseen määräajaksi.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Alueveli kirjoitti:Offtopic riitelyn jatkaminen tässä ketjussa johtaa käyttäjätunnuksen sulkemiseen määräajaksi.
Kiittäkäämme Herraa. (Ja Alueveljeä kans.)

Riitelyt heikentävät palstan ilmapiiriä. Minäkin suosittelen ihan yksityishenkilönä, että off topic-riitely lopetettaisiin.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Pari huomiota niin Nellille, almille kuin yleensä moderoinnille.

Nelli julistaa tietoisesti liberaaliluterilaista 'totuuttaan' jonka ainoa älyllinen (?) perustelu on se OIKEA raamatun kokonaisymmärrys. Nelli harjoittaa jatkuvaa piilovittuilua joka näytti ärsyttävän myös pakanaa.
Hänen keskusteluissaan ei ole mitään muuta todellista perustelua noille 'totuuksille'.
Almi uskovaisena moderaattorina sallii mielellään tuon uskonsiskon piilovittuilun, mutta vastinetta siihen näköjään ei. ALMI (ja modet): missä kulkee raja sallitun ja kielletyn vittuilun eli ad hominen kohdalla?

Nelli:
Se täällä on ongelmana, arvoisat ihmiset, että teillä on eri säännöt kuin minulla. Te pelaatte sikaa, mutta odotatte minun kärsivällisenä vaikenevan, kääntävän sen kuuluisan posken: "juu, lyökää vaan", henkäisisin. Te itse mätkitte minua Raamatulla ja vaaditte hiljaisuutta, ja sen jälkeen ihan pokkana väitätte MINUN tehneen niin! Minun maailmani, siis ympäristöni, missä elän ja pärjään, on hyvin erilainen kuin useimmilla. Tämä asenne on eloonjäämiskeino, siis henkisesti. Tilaa ei anneta, se täytyy ottaa. Pakanalle kirjoitin: Ja kiva, että on jo jonkin aikaa analysoitu MINUN persoonaani. Minähän se menen henkilökohtaisuksiin, sinä et? Hehe.Eikö täällä ole ketään puolueetonta, vai saavatko Aaac, Pakana ja RaM ateisteina aina tahtonsa läpi? Toivottavasti te viimeksi mainitut ette toimi tuomareina siviilissä, olisitte kyllä aika huonoja - ette lue vaan syytätte suoraan!
Kyse on siitä että julistat uskonnollisia lipilaariluterilaisia käsityksiäsi (vaikka olit alkuun kyselemässä Jehovan todistaja ystävääsi varten tietoja) ja höystät usein kommenttejasi pilkallisilla herjoillasi (jotka eivät toki mielestäsi tarkoita mitään) kun järjellistä vastausta et kykene antamaan (elämänvoima/kolminaisuusoppi). Kun kiihkoileva toinen uskovainen tulee tontillesi niin mitäpä Nelli tekee - käskee pysyä hiljaa ja olemaan sotkematta Nellin kirjoituksia. Uskovaisuuskaan ei sinulle kelpaa. Edes karismaattinen luterilaisuus.

Jos haluat leikkiä täällä uskovaista, niin luulisi sinun myös käyttäytyvän sen edellyttämällä tavalla. Sitä et viitsi tosin tehdä koska sinun uskovaisuudessasi ei raamattu ole auktoriteetti vaan puhtaasi oma mielikuvituksesi. Huomautin sinulle jo aikaa sitten tuosta tavastasi käyttää ad hominea kun muuten et osaa enää kysymyksiä käsitellä. Mutta mielestäsi kaikki toiset ovat niitä jotka siihen sortuvat.
Nelli - minun puolestasi saat täällä piikitellä muita niin paljon kuin mahtipontisuuden tunteessasi haluat, mutta koita jo viimein tajuta että saat itse sitä mitä tilaat ja välillä suuremmalla kauhalla. (Jos uskonsisko moderaattori sen sallisi.)

Jos minä ryhdyn tuomaroimaan sinun hihhuliuskoasi, niin tämänastinen on vasta leikkiä sen rinnalla. Totesin sinulle jo aikaisemmin, ettei lipilaariluterilaisuudessa ole mitään millä Jehovan todistajien käsityksiä voisit horjuttaa. Se on täysin turha ja merkityksetön itsensä pettämisen muoto.
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

RaM kirjoitti:Almi uskovaisena moderaattorina sallii mielellään tuon uskonsiskon piilovittuilun, mutta vastinetta siihen näköjään ei. ALMI (ja modet): missä kulkee raja sallitun ja kielletyn vittuilun eli ad hominen kohdalla?
Ainakin tuossa lainauksessasi pamautetaan rimaa oikein kunnolla. Lopeta nyt jo RaM tuo vänkytyksesi.

Yleensä ihminen joko uskoo Jumalaan tai sitten ei. Kyllä kaikilla on oma puolueensa ja näkökulmansa.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Lukittu